روند انتقال قدرت در آمریکا چگونه است؟

  • کد خبر : 290744
  • 05 آذر 1399 - 11:54
روند انتقال قدرت در آمریکا چگونه است؟

 

 

نیوز: اسپوتنیک در مطلبی نوشت روند انتقال قدرت در آمریکا ، امسال تحت تأثیر تأخیر در انتشار نتایج رسمی  و عدم تمایل رئیس جمهور دونالد ترامپ به پذیرفتن شکست در انتخابات قرار گرفته است.

بالاخره پس از مدت‌ها دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، اقدام اداره خدمات عمومی برای آغاز روند انتقال ریاست‌جمهوری این کشور را تأیید کرد تا جو بایدن دموکرات در ۲۰ ژانویه سوگند یاد کند.

روند انتقال قدرت در آمریکا در قانون انتقال ریاست‌جمهوری طی سندی در سال ۱۹۶۳ تنظیم شده و انتقال قدرت از زمان مشخص شدن ‌نتیجه انتخابات به صورت رسمی آغاز  می‌شود.

در بخش اول این سند اشاره شده که هدف این قانون، انتقال قدرت اجرایی در خصوص اتمام دوره ریاست‌جمهوری و تحلیف رئیس‌‎جمهور جدید است.

انتقال سمت ریاست‌جمهوری پس از مشخص شدن برنده در انتخابات توسط مدیر اداره خدمات عمومی آمریکا که یک آژانس دولتی مستقر در واشنگتن است، آغاز می‌شود.

 

ترامپ روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کرد – اقتصاد برتر

 

اسپوتنیک درباره مسئولیت رئیس‌جمهور منتخب در حین انتقال قدرت نوشت: در حین انتقال، رئیس جمهور منتخب معمولاً وظیفه دارد افراد کابینه خود و کارمندان کاخ سفید را انتخاب کند.

درباره زمان پایان یافتن انتقال قدرت هم باید گفت معمولاً از روز انتخابات در اوایل ماه نوامبر تا روز تحلیف ادامه دارد که طبق قانون اساسی برای ۲۰ ژانویه برنامه‌ریزی شده است. اگر نتایج انتخابات بلافاصله مشخص نشود، که در انتخابات امسال همچین مسئله ای رخ داد، روند ۱۱ هفته‌ای می‌تواند کوتاه شود.

انتقال ۲۰۲۰ به دلیل عدم تمایل رئیس جمهور دونالد ترامپ در قبول شکست مقابل جو بایدن، که چند روز پس از انتخابات ۳ نوامبر توسط شبکه‌های خبری آمریکا  به عنوان برنده پیش بینی شده اعلام شد، به تعویق افتاد.

علی‌رغم اینکه بایدن به معرفی اعضای کابینه خود پرداخت، ترامپ در توئیتی نوشت که تیم حقوقی وی هنوز پرونده‌های زیادی را دنبال می‌کند تا ثابت کند رقابت امسال فاسدترین انتخابات در تاریخ سیاسی آمریکا بوده و او هرگز تسلیم نخواهد شد.

پیش از این تیم بایدن با استقبال از تصمیم اداره خدمات عمومی در مورد تصدیق نامزد دموکرات به عنوان برنده آشکار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این اقدام را گامی ضروری برای شروع مقابله با چالش‌های پیش روی خود توصیف کرد.

نیوز

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290744

ثبت نظر

-