ایران با آراء کاربران AFC شانس دوم صعود از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی+عکس

  • کد خبر : 290646
  • 05 آذر 1399 - 11:10
ایران با آراء کاربران AFC شانس دوم صعود از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی+عکس

 

 

نیوز: به گزارش نیوز، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ۴ روز پیش به مناسبت ۲ سال مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک نظرسنجی به راه انداخت و از کاربرانش سوال کرد که از گروه‌های مختلف انتخابی جام جهانی کدام تیم ها شانس اول صعود هستند.

در گروه سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که تیم ملی کشورمان حضور دارد عراق با کسب ۶۴٫۸۱ درصد به عنوان شانس اول صعود و ایران با کسب ۲۸٫۷۶ درصد شانس دوم صعود از مرحله گروهی معرفی شدند.

در جدول امتیازات عراق با ۱۱ امتیاز صدرنشین گروه است. بحرین با کسب ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم ملی کشورمان با کسب ۶ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد.

جام جهانی

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا (به انگلیسی: The Asian Football Confederation) با نام اختصاری ای‌اف‌سی نهاد اداره‌کننده فوتبال در آسیا است. این کنفدراسیون دارای ۴۷ کشور عضو است که مرکز آن در کوالالامپور در کشور مالزی قرار دارد، اما کشورهای متعلق به قاره آفریقا و سرتاسر اروپا و بعضی از کشورهای آسیا – آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه – که عضو یوفا هستند را شامل نمی‌شود.

سه کشور دیگر که به لحاظ جغرافیایی در امتداد غربی آسیا واقع شده‌اند – قبرس، ارمنستان و اسرائیل – نیز عضو یوفا هستند. از سوی دیگر، استرالیا، که پیشتر در اواف‌سی بود. در سال ۲۰۰۶ به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست. و جزیره واقع در اقیانوسیه یعنی گوام، که از قلمروهای ایالات متحده به‌شمار می‌آید. عضو ای‌اف‌سی است. علاوه بر این جزایر ماریانای شمالی، که یکی از دو کشور مشترک ایالات متحده می‌باشد. نیز عضو ای‌اف‌سی است. هنگ کنگ و ماکائو، اگر چه کشورهای مستقل نیستند. (هر دو از مناطق ویژه اداری چین هستند)، همچنین عضو ای‌اف‌سی هستند.

انتهای پیام/

 

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290646

ثبت نظر

-