عجیب‌ترین میوه‌ های جهان

  • کد خبر : 290338
  • 05 آذر 1399 - 8:54
عجیب‌ترین میوه‌ های جهان

 

عجیب‌ترین میوه‌ های جهان

نیوز: جالب است بدانید میوه‌های عجیب و غریبی در دنیا وجود دارد که شاید تا‌به‌حال حتی اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید. امروز در این مطلب قصد داریم شما را با چند میوه‌ی عجیب آشنا کنیم.

 

 

♦ یام بری (yumberry)

یام بری (یا بی بری چینی، وکس بری یا توت‌فرنگی چینی) نامیده می‌شود. درخت میریکا که بومی چین است میوه‌ای خوردنی به رنگ قرمز و بنفش به نام یام بری تولید می‌کنند. طعم این میوه با طعم انار، توت‌فرنگی و کرن بری قابل‌مقایسه است.

 

عجیب‌ترین میوه‌

 

♦ آکبی: Akebi

آکبی به خاطر رشد تهاجمی‌ای که دارد، در خیلی از کشور‌ها از جمله نیوزلند تحت عنوان گیاهان ناخواسته شناخته شده است، اما این گیاه حتی در ادبیات ژاپنی‌ها هم از آن یاد شده، جایی که اولین بار کشف کردند. این میوه دارای عطر و طعم شیر نارگیل است که تا حدودی ملایم توصیف شده است.

 

عجیب‌ترین میوه‌

 

♦ پیتایا، دراگون فروت، میوه اژد‌ها: Pitaya

پیتایا میوه‌ای از جنس کاکتوس‌ها در رنگ‌های متنوع در سراسر دنیا پخش شده از جمله رنگ داخل سفید، بنفش، قرمز و زرد رنگ که نوع بنفش و خصوصا زرد آن بسیار کمیاب است. جنسی شبیه به کیوی دارد، اما تقریبا شیرین به حساب می‌آید. گوشت این میوه را می‌شود به صورت خام خورد، یا به صورت نوشیدنی دم کرد.

 

عجیب‌ترین میوه‌

 

♦ میوه درخت هالا (پوهالا): Hala

عجیب‌ترین میوه‌ در قسمت‌های استوایی شرق استرالیا رشد می‌کند و می‌شود آن را به طور خام یا پخته خورد. قسمت‌های قرمز روشن را که به هسته میوه وصل شده اند را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. این قسمت‌ها طعم شیرینی دارند و نوک سبز رنگ آن‌ها فیبری شکل هستند و به تمیز کردن دندان‌ها کمک می‌کنند.

 

 

♦ طالبی شاخ دار: Horned Melon

طالبی شاخ دار ترکیبی از خانواده ملون‌ها و خیار‌ها به حساب می‌آید. این میوه که داخلش شبیه ژله است، یکی از خوردنی‌های سنتی آفریقا است. طعم طالبی شاخ دار کمی شیرین مانند خیار است، اما وقتی رسیده می‌شود مزه موز پیدا می‌کند.

 

 

♦ گرنادیا: Grenadia

درون آن دانه‌هایی با یک پوشش ژلاتینی وجود دارد و بومی مناطق شمالی جنوب آمریکا می‌باشد. بخش خوراکی دانه و ژله است. هر دانه در ژله شیرین احاطه شده است. پوست کندن و خوردن این میوه بسیار سرگرم کننده است. این میوه سرشار از ویتامین A، B، C و E می‌باشد. علاوه بر این، گرنادیا منبع عالی از مواد معدنی است.

منبع: سرپوش

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290338

ثبت نظر

-