دامپزشکی شهربابک دام و طیور مناطق محروم را رایگان واکسینه کرد

  • کد خبر : 290235
  • 05 آذر 1399 - 7:14
دامپزشکی شهربابک دام و طیور مناطق محروم را رایگان واکسینه کرد

مجید اسدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: شبکه دامپزشکی شهربابک با تشکیل یک تیم سیار متشکل از دکتر دامپزشک و کارشناسان دامپزشکی، با مراجعه به مناطق روستایی و عشایری علاوه بر واکسیناسیون رایگان دام ها، ۶هزار قطعه طیور بومی  را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کردند و نیز بیش از یکصد مورد مشاوره رایگان به دامداران ارائه دادند.

اسدی اظهار داشت: در این مراجعات همچنین نسبت به مشاوره رایگان در خصوص بهسازی جایگاه دام و اقدامات لازم جهت پیشگیری از بیماری ها به روستائیان و عشایر منطقه انجام شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار بسیج در همه عرصه ها،  ضمن قدردانی از همکاری مسئول بسیج سازندگی شهرستان و پایگاه بسیج شهید تندگویان شهربابک در هماهنگی و همراهی این طرح  ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر به دامداران و روستاییان منطقه تداوم داشته باشد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در این شهرستان با داشتن بیش از پنج هزار راس دام سنگین، روزانه به میزان تقریبی ۷۵ تن شیر تولید و روانه بازار می‌شود.

اسدی با بیان اینکه پایش و نظارت کامل بر واحدهای دامی و رصد بیماری ها بخصوص بیماری های مشترک از جمله وظایف کارشناسان دامپزشکی  محسوب می شود، افزود: در همین راستا بازرسان شبکه دامپزشکی شهربابک اقدام به بازدیدهای دوره ای و پایش منظم دامداری ها ، کارخانه و مراکز فرآری شیر، مراکز توزیع شیر می نمایند تا از رعایت اصول بهداشتی و فنی لازم اطیمنان حاصل کنند.

وی به اهمیت و نقش مهم دامپزشکی در تولید شیر سالم اشاره کرد و بیان داشت: اجرای خونگیری از دامداری ها و تست شیر از مراکز عرضه جهت شناسایی دام های مبتلا به بروسلوز به منظور حذف از گاوداری از جمله مهمترین فعالیت های کارشناسان دامپزشکی محسوب می شود که منجر به حذف دام های آلوده از جمعیت دامی سالم شده است.

 اسدی تصریح کرد: در نهایت با اجرای واکسیناسیون منظم در جمعیت دامی سالم امکان بروز بیماری بروسلوز و شیوع آن در بین دام ها تا حد ممکن کاهش یافته و به تبع آن از انتقال و همه گیری بیماری های مشترک در جامعه انسانی پیشگیری خواهد شد.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290235

برچسب ها

ثبت نظر

-