هر گونه تجمع غیرقانونی و سلب آسایش جامعه به نشانه اعتراض محکوم است

  • کد خبر : 290158
  • 05 آذر 1399 - 5:16
هر گونه تجمع غیرقانونی و سلب آسایش جامعه به نشانه اعتراض محکوم است

هر گونه تجمع غیرقانونی و سلب آسایش جامعه به نشانه اعتراض محکوم است

فارغ از هر گونه جانبداری تجمع معترضین در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش و تهیه خوراک تبلیغاتی برای شبکه‌های معاند را که هیچ وقت نخواسته و نتوانسته‌اند برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنند محکوم است.

روز گذشته در شرایط کرونایی شاهد تجمع مشاوران املاک جزیره کیش در راستای اعتراض به کاهش نرخ کمیسیون دفاتر املاک کیش مقابل سازمان منطقه آزاد بودیم. فارغ از حق و یا ناحق بودن مطالبات این صنف، روی سخن با اتحادیه دفاتر املاک است. هر فردی اگر به عنوان نماینده یک صنف بر مسند ریاست تکیه می‌کند باید با تمام قدرت برای صیانت و دفاع از حق صنف مورد نظر تلاش کند. کما اینکه در طی این مدت نیز شاهد تلاش اتحادیه دفاتر املاک با مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش بوده‌ایم. در واقع اتحادیه‌ها پل ارتباطی بین اعضای صنف و مسئولان هستند و اعضای صنف باید از طریق تریبون اصناف صدای اعتراض خود را به مسئولان برساند اما متاسفانه تجمع مشاورین و مدیران املاک در ایام کرونایی که ستاد ملی کرونا با تلاش و جدیت در حال مهار این بیماری منحوس است علیرغم تذکرات ستاد ملی مبارزه با کرونا یک کار ناپسندی به شمار می‌رود.


قطعا مشاورین املاک نیز همچون اصناف دیگر در شرایط سختی به سرمیبرند؛ زیرا هزینه ها در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی بالاتر بوده و طبیعتا هزینه‌های جاری و ساری زندگی در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی متفاوت خواهد بود. به هیچ عنوان نمی‌توان نقش سرمایه‌گذاران و دفاتر املاک برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق و توسعه جزیره کیش را انکار کرد در این بین دفاتر املاکی هستند که سال‌ها عمر و زندگی خود را صرف جذب سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در جزیره کیش نموده‌اند و به نوعی رشد و توسعه جزیره کیش مرهون تلاش و کوشش جذب سرمایه‌گذارانی است که جزیره کیش را به نقطه کنونی رسانده‌اند اما از این نکته نیز نمی‌توان غافل شد که متاسفانه برخی از فعالان اقتصادی همین صنف با رعایت نکردن چارچوب موازین اخلاقی و قانونی موجب التهابات بازار مسکن شده‌اند و خواسته و ناخواسته با استفاده از ترفندهای خاص حتی موجبات افزایش قیمت زمین و مسکن بوده‌اند. دفاتر املاک در جزیره کیش تحت نظر اتحادیه املاک مشغول به کار هستنتد و در این بین به رغم تلاش‌های انجام گرفته اما اتحادیه املاک موظف به تمکین از دستورالعمل‌های قانونی است. فارغ از هر گونه جانبداری اما تجمع معترضین در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش و خوراک تبلیغاتی برای شبکه‌های معاند را که هیچ وقت نخواسته و نتوانسته‌اند برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنند محکوم است مشکلات صنفی در تمام کشور وجود دارد به عنوان یک کارشناس رسانه صنفی که سال‌ها در این صنف قلم زده‌ام شاهد مشکلات تولیدکنندگان با مسئولین بوده‌ام اما در این بین نقش اتحادیه‌ها بایستی پررونق بوده و بتوانند مشکلات صنفی خود را بدون حاشیه‌های بی‌مورد حل و فصل نمایند اگر قرار بر عدم تمکین از مصوبات قانونی منوط بر تجمع و ا عتراضات بی‌مورد و مزاحمت برای مردم و جامعه گردد این امر مورد تایید نیست تمامی مشکلات صنفی بایستی از طریق اتحادیه‌ها و ارتباط مستقیم با مسئولین حل و فصل شود. محکوم کردن تمامی املاک به عدم رعایت مصوبات قانونی و اشفته کردن بازار ملک در جزیره کیش عین بی‌انصافی است بار دیگر تاکید می‌کنم این صنف تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاری در جزیره کیش به کار بسته اما همه شاغلین مسکن در جزیره کیش بایستی به سیاست‌های مصوب و مصوبات قانونی که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش صادر گردیده تمکین کنند. مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش نیز بایستی با در نظر گرفتن شرایط و هزینه‌های موجود در جزیره کیش شرایط را به گونه‌ای برای فعالین اقتصادی ترسیم نمایند که تمامی اصناف در جزیره کیش بتوانند ضمن رعایت دقیق مصوبات قانونی چرخه اقتصادی زندگی و کسب و کار خویش را به گردش درآورند. در این بین بایستی توجه خاصی به کیشوندان محترم و علی الخصوص قشر زحمتکش کارگری و خدماتی و اقشار کم‌درآمد بود. 


همچنین این نکنه باید را یادآور شد که متاسفانه جزیره کیش کم کم از حالت یک جزیره بکر خارج و به یک شهرستان در جنوب کشور تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد ساخت و سازهای بی‌رویه مسکن لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکر جزیره کیش خواهد زد جزیره کیش متعلق به همه ایرانیان بوده و خواهد بود اما فراموش نکنید این موهبت الهی بایستی به عنوان ویترین گردشگری و اقتصادی کشور در عرصه بین المللی مطرح بوده و باشد


در حال حاضر این جزیره در تولید مسکن به اشباح رسیده و مسئولان نباید اجازه دهند بیش از این ساخت ساز ادامه پیدا کند؛ زیرا در غیر این صورت جذابیت کیش از بین خواهد رفت. چشم انداز مسئولین بهتر است بیش از این صرف افزایش و تنوع در بخش گردشگری باشد. نمیتوان با نگاه سه دهه پیش این جزیره را در برنامه‌های گردشگری مدیریت کرد و یا به سمت ساخت و ساز مسکن پیش برد.  در حال حاضر تمام فضای گردشگری در کیش تکراری شده و به نظر می‌رسد دیگر جذابیت خود را از دست داده است. کاملا آشکار است که یکی از راه‌های درامدزایی و ارزآوری برای کشور، تقویت صنعت گردشگری است که این امر با استفاده از تجارب بخش خصوصی و استفاده از نخبگان صنعت گردشگری و نیروهای جوان می‌بایست در اولویت قرار بگیرد.


در پایان بار دیگر هر گونه تجمع غیرقانونی و سلب آسایش جامعه به نشانه اعتراض محکوم و امیدواریم درنهایت تصمیمی اتخاذ گردد که هم رضای خدا و رضایت مردم و همین طور فعالین زحمتکش و محترم جزیره کیش باشد و امیدواریم اصناف با انتخاب افراد موجه، تحصیلکرده، آشنا به امور حقوقی و اقتصادی در اتحادیه‌ها مشکلات صنفی خود را به جای ریختن کف خیابان‌ها در اتحادیه‌ها حل و فصل نمایند.


مرتضی بلوکی 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290158

برچسب ها

ثبت نظر

-