نمایش تصویر عظمت فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سطح بین الملل بر عهده این مرکز است

  • کد خبر : 290053
  • 05 آذر 1399 - 3:13
نمایش تصویر عظمت فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سطح بین الملل بر عهده این مرکز است

وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با رئیس، معاونان و کارشناسان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۲۰

ز

تهران (پانا) – وزیر آموزش و پرورش در نشست با رئیس، معاونان و کارشناسان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت که نمایش تصویر عظمت فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سطح بین الملل بر عهده این مرکز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار با رئیس، معاونان و کارشناسان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، ضمن تشکر از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه بین الملل ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن عسگری(ع) و هفته بسیج اظهار کرد: عملکرد مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور دارای حساسیت بالایی است. این مرکز دارای اهداف بلندی است که ارزش صرف وقت را دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور، آینه فرهنگ و نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در خارج از کشور و در سطح ملی است و باید دقت کنیم این آینه چه چیزی را برای دنیا به تصویر می کشد؟ درست نشان دادن این تصویر بر عهده اعضای این مجموعه است و باید دید تا چه حد توانسته ایم فرهنگ و عزت ایرانی را در خارج از کشور به نمایش بگذاریم. آیا تصویر جذاب و باعظمتی از فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سطح بین الملل عرضه کرده ایم؟ و همچنین همکاران مرکز توانسته اند با ارائه گزارشات به موقع در فهم آنچه در آموزش و پرورش کشورهای دیگر می گذرد به ما کمک کنند؟

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که برای حل مسائل اقدام جدی نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم مسائل حل شوند، گفت: معتقدم هر چقدر یک مجموعه کارا تر شود، مسائل آن کوچک تر می شود. و انتظار دارم مجموعه امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به حدی از توانمندی برسد که در افق جمهوری اسلامی بدرخشد و برای همه الگو باشد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: مسئولیت هر شخص در انجام امور به فهم آن شخص از مسائل مرتبط با آن امور بستگی دارد و حد اختیارات تنها با پیگیری های مستمر به دست می آید و مطمئنا پس از پیگیری مستمر مسائل قابل حل خواهند بود. گزارشات همکاران مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور نشان داد که خوشبختانه همکاران بر مسائل این حوزه مشرف هستند و با علم و آگاهی بر آنها به کار می پردازند .

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اجازه ندهید مشکلات بر شما چیره شود و توانتان از دست برود. هر شخصی می تواند با استفاده از ظرفیت خود کارهای بسیار بزرگی انجام دهد و اگر توانایی انجام کاری را نداشته باشد به این معنی است که شرایط و احوالات را با تمام مشکلات موجود پذیرفته است و این قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290053

ثبت نظر

-