محمدزاده: فعالیت مراکز یادگیری محلی باید بیشتر شود

  • کد خبر : 289595
  • 04 آذر 1399 - 20:40
محمدزاده: فعالیت مراکز یادگیری محلی  باید بیشتر شود
 نشست خبری سرپرست سازمان نهضت سواد آموزی

تهران (پانا) – جلسه فوق العاده وبصورت ویدئو کنفرانس مدیران سازمان نهضت سواد آموزی با معاونین سواد آموزی استان‌ها تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، در جلسه فوق العاده که با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سواد آموزی ومدیران ستادی ومعاونین سواد آموزی استانها برگزار شد، شاپور محمد زاده دولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت امام حسن عسکری علیه السلام را محضر امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ،مقام عظمای ولایت وحاضرین تبریک گفت. همچنین آغاز هفته بسیج را با ذکر سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی قدس سره الشریف در خصوص بسیج مستضعفین، تبریک عرض نمودوبیان داشت امام با دستور تشکیل بسیج در حقیقت انقلاب را به جوانان سپرد.

محمد زاده در ادامه گفت: هدف ازتشکیل این جلسه فوق العاده که درچهارمین گردهمایی مشترک مدیران سازمان ومعاونین سواد آموزی استان ها قول تشکیل آن را دادیم به منظور پاسخگویی به ابهامات وسوالات استانها ودر ادامه جلسه قبلی می باشد لذا ابتدا وقت جلسه را به استانها می دهیم تا مطالب خود را ارائه نمایند وبعد از اتمام سوالات هر یک از مدیران ستادی به سوالات مطرح شده در حوزه ی خود پاسخ خواهند دادوبنده نیز در پایان نکاتی را در جمع بندی مطالب بیان خواهم کرد.

در ادامه جلسه معاونین سواد آموزی استان های خوزستان ،سمنان ،زنجان ،لرستان ،مازندران ،مرکزی ،هرمزگان ،یزد ،آذر بایجان غربی وقم ضمن تقدیر وتشکر از سازمان به خاطر راه اندازی سامانه تحت وب ،سوالات ونکاتی را مطرح کردند که بیشترین سوالات در خصوص نیروی انسانی وآموزش دهندگان ،کلاس گذاری ودریافت مهلت بیشتر برای فرصت کلاسگذاری ،در اولویت قرر گرفتن استفاده از سامانه تحت وب برای آموزش های مجازی ،استفاده از معلمان وثبت نام معلمان به عنوان آموزش دهنده در سامانه تحت وب بود همچنین پیشنهاداتی نیز در خصوص فعالیت ها ی سواد آموزی وبه اشتراک گذاشتن فعالیت های یک استان در تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی برای استفاده سایر استان ها ارائه شد.

بعد از مطرح شدن سوالات معاونین استان ها مدیران ستادی از جمله کوثری ، جمشیدی ، مددی ،بازگیر ونامجو منش به سوالاتی که در حوزه ی آنان مطرح شده بود پاسخ دادند وبنا شد اگر احیانا سوالی بی پاسخ مانده باشد بصورت مکتوب ارسال شود.

در پایان جلسه محمد زاده معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:ما از حضور حجت السلام قرائتی نماینده ولی فقیه در نهضت سواد آموزی در جلسات مدیران ستادی وجلسات با استان ها استقبال می کنیم متاسفانه شرایط کرونا باعث شده از این نعمت محروم باشیم که انشاالله به زودی این ویروس منحوس از کشور رخت ببندد تا بتوانیم با حضور ایشان در جلسات از رهنمودها و تجربیاتشان بهره مند شویم.

محمد زاده با اشاره بر اهمیت تشکیل مراکز یادگیری محلی عنوان کرد: هدف از تشکیل مراکز یادگیری محلی حضور مستمر و فعال این مراکز برای آموزش است چرا که طبق شعار یونسکو با سواد کسی است که با آموزشی که می بیند بتواند در محیط پیرامون وزندگی خود تغییر ایجاد کند واین شعار با تشکیل مراکز یادگیری محلی محقق می شود ومراکز یادگیری محلی به دنبال حضور مستمر در کنار سواد آموز جهت یادگیری است لذا فعالیت این مراکز باید بیشتر شود.

در پایان محمد زاده در ۱۲بند انتظارات خود ومدیران ستادی را برای استان ها به شرح ذیل اعلام کرد:

بهره‏ گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی استان برای عملیاتی کردن برنامه‏های سوادآموزی به خصوص تصویب‏نامه شماره ۱۴۵۹۰۱/ت۵۰۱۱۷ مورخ ۲/۱۲/۱۳۹۳دولت محترم ؛

استمرار و اجرای کامل طرح های ابلاغی از جمله طرح سواد آموزی اولیاء بی سواد دانش آموزان و طرح آموزش کودکان ۲۰-۱۰ ساله ؛

توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در سواد آموزی از طریق طراحی و اجرای دوره های کوتاه مدت ، کارگاه ها، نشست های علمی و تخصصی ؛

تکمیل و به روزآوری پایگاه اطلاعات سطح سواد افراد بی سواد کشور براساس آمارهای ثبتی و اجرای صحیح سامانه تحت وب؛

توسعه مشارکت های بین بخشی و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاهها و نهادها ؛

تاسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی ؛

برنامه‏ریزی برای اجرای مسابقات طرح خواندن با خانواده، حلقه‏های کتابخوانی و برنامه‏های تحکیم سواد ؛

اجرای کامل مصوبه ۷۳۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی بااستفاده از ظرفیت کانیوزن و معلمان رسمی، مدیران، معاونین، کانیوزن رسمی سایر دستگاههای اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی ؛

استفاده مطلوب از رسانه ملی و شبکه های استانی برای آموزش ، تبلیغ و ترویج سواد آموزی ؛

مدیریت و نظارت بر فرایند آموزشی با استفاده مطلوب از سیستم سامانه جامع سوادآموزی ؛

ارزشیابی از طرح های انجام شده و اجرای پژوهش های کاربردی برای توسعه سوادآموزی با روش‏های نوین ؛

حضور موثر درجشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد سازمانها ، نهادها و اشخاص فعال در سواد آموزی.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289595

ثبت نظر

-