تشکیل هزار پرونده تخلف صنفی در مهرماه

  • کد خبر : 289431
  • 04 آذر 1399 - 18:30
تشکیل هزار پرونده تخلف صنفی در مهرماه

تشکیل هزار پرونده تخلف صنفی در مهرماه

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: یک هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه، در مهر ماه امسال تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش گزارشی از اهم فعالیت‌ها و عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صمت استان‌ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهر ماه امسال ارائه کرد و گفت: یک هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.


معاون وزیر صمت افزود: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی، ضمن بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده‌های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.


این مقام مسئول میانگین ارزش هر پرونده را ۵۸۹ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.


رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: در این بازه زمانی مورد اشاره، استان تهران با بیش از ۷ هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸۶ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته اند.


معاون وزیر صمت درباره آخرین آمار کالاهای قاچاق مکشوفه، خاطرنشان کرد: طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۵.۲۰۷ میلیارد ریال، کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۴.۱۷۰ میلیارد ریال و سوخت‌ها و روغن‌های معدنی با ۲.۱۰۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند این در حالیست که لوازم یدکی با ۹.۲۸ میلیارد ریال و غلات با ۲۷ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


وی همچنین به ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها اشاره و اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند، در غیر این صورت، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.


معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیز به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا، مراتب را سریعاً به این شماره اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289431

ثبت نظر

-