ناصر محمدخانی : علی پروین گفت در پرسپولیس دیگر پول نیست، همه‌تان بروید قطر

  • کد خبر : 289392
  • 04 آذر 1399 - 18:01
ناصر محمدخانی : علی پروین گفت در پرسپولیس دیگر پول نیست، همه‌تان بروید قطر
ناصر محمدخانی و ناگفته هایی از پرسپولیس و علی پروین

ناصر محمدخانی پیشکسوت پرسپولیس در مورد جدایی پنج ستاره این تیم در دهه ۶۰ و رفتن آن ها به قطر، علی پروین و توصیه او را دلیل این اتفاق دانست و گفت : “علی پروین به ما گفت در پرسپولیس دیگر پول نیست، همه‌تان بروید قطر و پول دربیاورید”.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

حضور بازیکنان پرسپولیس در لیگ ستارگان قطر، ما را یاد خاطره‌ای جالب از ناصر محمدخانی انداخت که مربوط به حضور او و چند پرسپولیسی دیگر در لیگ قطر می‌شود.

از پرسپولیس امسال شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی راهی لیگ قطر شدند، مهره‌های مؤثری که مسلماً خیلی می‌توانستند به قرمزها کمک کنند اما خب شاید برای پیشرفت مالی راهی لیگ ستارگان قطر شدند.

قطری شدن شجاع و ترابی ما را یاد خاطره‌ای جالب از ناصر محمدخانی انداخت که مربوط به حضور او و چند پرسپولیسی دیگر در لیگ قطر می‌شود. حدود سال‌های ۶۶ و ۶۷ بود که سرخ های پایتخت پولی برای حفظ ستاره‌هایش نداشت و زمزمه‌های حضور امثال پیوس، درخشان، محمدخانی، پنجعلی و شاهرخ بیانی در فوتبال قطر شنیده می‌شد.

بقیه ماجرا را از زبان ناصر محمدخانی بخوانید:

یک روز سر تمرین پرسپولیس بودیم که از طرف آقای پروین پیغام دادند علی‌آقا گفته بعد از تمرین بیایید سورتمه کارتان دارم. سورتمه پاتوق علی پروین در میدان هفت‌تیر بود. خلاصه بعد از تمرین من، شاهرخ، درخشان، پیوس و پنجعلی رفتیم پیش علی‌آقا و ایشان به ما گفت: ببینید اینجا دیگه از پول خبری نیست. همه‌تان بروید قطر و حسابی پول دربیاورید چون شماها را می‌خواهند. البته علی‌آقا این مدلی هم نگفت بلکه با ادبیات خاص خودش گفت (خنده) ما ۵ نفر همدیگر را با تعجب نگاه کردیم و به آقای پروین گفتیم این‌طوری که پرسپولیس تضعیف می‌شود اما او گفت شما کاری به این کارها نداشته باشید. من این تیم را باز هم قهرمان می‌کنم. بروید قطر و به زندگی‌تان سر و سامان بدهید.

محمدخانی در ادامه گفت:

خلاصه ما به حرف علی‌آقا گوش کردیم و همگی به لیگ قطر رفتیم که موفق هم بودیم و پول خوبی گرفتیم. آنها بیش از ۱۰، ۲۰ برابر پرسپولیس پول می‌دادند و خلاصه یک‌جورهایی حرف علی‌آقا درست درآمد.

جالب است بدانید که بعد از رفتن این ستاره‌ها هم پرسپولیس در سال‌های ۶۷، ۶۸ و ۶۹ قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد و سرانجام استقلال در سال ۷۰ بعد از ۵ قهرمانی متوالی پرسپولیس، جام را از رقیب گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289392

برچسب ها

ثبت نظر

-