طرح‌های توسعه‌ای چهار شهرستان لرستان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

  • کد خبر : 289188
  • 04 آذر 1399 - 15:35
طرح‌های توسعه‌ای چهار شهرستان لرستان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

طرح‌های توسعه‌ای چهار شهرستان لرستان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

معاون روابط کار و نماینده ویژه وزیر تعاون در استان لرستان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی دارای اولویت در چهار شهرستان پلدختر، رومشکان، کوهدشت و چگنی استان لرستان ظرف دو هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی گفت: در جلسه مشترک ویدیو کنفرانسی با حضور، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، سید موسی خادمی استاندار لرستان، آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان و سایر مدیران استانی، مصوبات مربوط به طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای این استان بحث و بررسی شد. 


وی، اجرایی شدن حذف شرط ۳۰ درصد پیشرفت طرح برای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی با پیگیری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان را از جمله مصوبات این جلسه اعلام کرد. 


وی همچنین افزود: به‌رغم وجود محدودیت‌های موجود با افزایش پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مشاغل خانگی موافقت شد. 


شاکرمی گفت: با توجه به حضور و بازدید میدانی، در سه شهرستان پلدختر، رومشکان و کوهدشت، طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی احصا شده، قابلیت رسیدن به بهره برداری و ایجاد اشتغال پایدار را دارند. 


شاکرمی اظهار امیدواری کرد با اولویت ۴ طرح در بخش‌های آبرسانی شهرستان رومشکان و طرح گردشگری پل کشکان شهرستان چگنی و همچنین طرح‌های صنایع تبدیلی انار شهرستان کوهدشت و انجیر شهرستان پلدختر با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران خصوصی و کمک معاونت توسعه کارآفرینی احصا شوند. 


در ادامه این جلسه عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: امیدواریم با ارائه طرح‌های مبتنی بر زنجیره ارزشی شهرستان‌های کوهدشت، رومشگان و پل دختر با اولویت‌بندی طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی و شناسایی نقاط، بتوانیم با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله نهادهای مردمی و استفاده از منابع داخلی و بین المللی در راستای توسعه اشتغال منطقه‌ای اقدام کنیم. 


در پی دستور محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) مبنی بر بررسی ظرفیت‌های اشتغال، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری استان لرستان، هیاتی متشکل از معاونین و مدیران عامل بانک‌ها و صندوق‌های تابعه وزارتخانه به ریاست شاکرمی، به این استان سفر کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های معیشتی، رفاهی، بیکاری، بیمه، اشتغال پایدار روستایی قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289188

ثبت نظر

-