فروش برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت/ توزیع به قیمت حاشیه بازار و ۲۰درصد تخفیف

  • کد خبر : 288820
  • 04 آذر 1399 - 11:51
فروش برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت/ توزیع به قیمت حاشیه بازار و ۲۰درصد تخفیف

حسن حنان قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ۳۰ تا ۴۰ هزار تن برنج در گمرکات کشور وجود داشت که به واردات آنها ارز ۴۲۰۰ تومان اختصاص یافته بود اما با توجه به اینکه ارز واردات برنج به نیمایی تغییر یافت اجازه ترخیص آن را به وارد کنندگان ندادند.

وی افزود: به همین منظور این برنج با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته به شرکت بازرگانی دولتی ایران فروخته می شود و مقرر شد که هزینه های واردکنندگان نیز بر اساس محاسبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پرداخت  شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این برنج ها برای ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر گرفته شد و در طرح های مصوب و تنظیم بازاری مانند شب عید، محرم و صفر و کمک های مومنانه عرضه می شود.

وی در ارتباط با نحوه  قیمت گذاری این برنج ها تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی شده است، قیمت این برنج ها بر اساس نرخ روز و حاشیه بازار یعنی ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر از  قیمت ها در بازار به فروش می رسد.

حنان گفت: تا به امروز از این ۳۰ تا ۴۰ هزار تن برنج  ورودی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به گمرک، برای دریافت ۲۵ تا ۲۶ هزار تن آن  با واردکنندگان برای خرید برنج آنها قرار داده بسته شده است.

۹:۱۴:۵۷ | سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ | Tuesday 24 / 11 November / 2020

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=288820

برچسب ها

ثبت نظر

-