نجات شغال از مرگ حتمی در داخل استخر / در همدان رخ داد

  • کد خبر : 288536
  • 04 آذر 1399 - 8:45
نجات شغال از مرگ حتمی در داخل استخر / در همدان رخ داد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از نجات و رهاسازی یک قلاده شغال گرفتار در استخر ذخیره آب کشاورزی توسط یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش نیوز ،  مجید شعبانلو گفت: پیرو اطلاع یکی از دوستداران حیوانات مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده شغال در استخر ذخیر آب کشاورزی یکی از روستاهای توابع این شهرستان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت با همکاری پرسنل آتش نشانی شهر مریانج و با رعایت تدبیرهای حفاظت فردی، نسبت به زنده گیری این حیوان اقدام کرده و پس از تیمار و کسب اطمینان از سلامت حیوان، آن را در زیستگاه طبیعی خود رها کردند.

شعبانلو عنوان کرد: شغال حیوانی همه‌چیزخوار و فرصت‌طلب است و غذای آن با توجه به فصل و منطقه زندگی تفاوت می‌کند، ولی به طور کلی این حیوان از جوندگان، پرندگان، خزندگان و میوه‌ها تغذیه می‌کند و در کنار آن به لاشه خواری نیز روی می‌آورد.

یک قلاده شغال در همدان نجات یافت

رئیس حفاظت محیط زیست همدان گفت: متأسفانه برخی شهروندان با بزرگنمایی خسارت‌های شغال به دام و مزرعه‌ها، از نقش انکار ناپذیر این گونه ارزشمند در کنترل آفت‌های کشاورزی و پاکسازی محیط زیست از لاشه‌های سایر حیوانات غافل می‌شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=288536

برچسب ها

ثبت نظر

-