شورای دانش آموزی دبیرستان دخترانه امام جعفر صادق (ع) چه می کند؟

  • کد خبر : 288029
  • 04 آذر 1399 - 0:29
شورای دانش آموزی دبیرستان دخترانه امام جعفر صادق (ع)  چه می کند؟

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۱۰

برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس ملارد

تهران (پانا) – این روزها اول و آخر بیشتر بحث های ما برمیگردد به شیوع ویروس کرونا. ویروسی که یک دنیای جدید برای مردم جهان ساخته است و بیش از پیش فعالیت های روزانه ما را به رسانه ها بخصوص فضای مجازی گره زده است.

اگر از حال و هوای مدارس بگویم باز هم همه چیز مجازی می‌گذرد؛ آموزش، ارزشیابی، مسابقه و حتی انتخابات شورای دانش آموزی. انتخاباتی پر هیاهو و جذاب برای دانش آموزان فعال که آن هم مجازی برگزار شد.درست مانند سال های گذشته، هفتم آبان ماه انتخابات شورا دانش آموزی مدارس سراسر کشور بسیار خوب برگزار شد اما بصورت آنلاین و از طریق سامانه شاد. این انتخابات متفاوت بود و خبری از صندوق های اخذ رای و برگه هایی که پر میشد از اسامی نبود. اما پس از گذشت سه هفته از تعیین اعضا شورا دانش آموزی، پیگیر فعالیت شورا دانش آموزی دبیرستان دخترانه امام جعفر صادق (ع) شدم. این مدرسه که در منطقه پنج آموزش و پرورش واقع شده است میزبان علم آموزی تعداد زیادی از دانش آموزان با پشتکار غرب تهران است. دانش آموزانی که هر یک به خوبی وظایف خود را انجام میدهند. از این رو طبق گفت و گویی که با پانیذ راجی، دانش آموز پایه دوازدهم این مدرسه داشتم خبرهایی ارزشمند درخصوص فعالیت سه هفته ای این شورا بدستم رسید. قابل ذکر است در این انتخابات راجی، مقام رئیس شورا دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

گفت و گو را با سوالی در رابطه با تعداد جلسات و نحوه برگزاری آنها در طی هفته های گذشته شروع کردم. راجی در این خصوص گفت: در این سه هفته، دو جلسه با حضور ۹نفر عضو شورا و دبیر پرورشی مدرسه برگزار شد؛ البته این جلسات با درنظر گرفتن سلامتی همه دوستانم بصورت مجازی بود.

همچنین وی افزود: موضوعاتی اعم از مشکلات کلاس های آنلاین، کم و کاستی های احتمالی آموزش، انتقادات دانش آموزان و بخصوص روش های پیشنهادی برای احتمال برگزاری مجازی امتحانات دی ماه در این جلسات مورد بحث قرار گرفت. درواقع من تصمیم گرفتم جلسات نخست را با این عناوین شروع کنم زیرا پس از گذشت حدود دو ماه و نیم از سال تحصیلی جدید متوجه عمده مشکلات بچه ها شده ام، در ضمن دوست داشتم با رسیدگی سریع تر به این مشکلات آرامش را برای دوستانم ایجاد کنم.

راجی گفت: در جلسه اول هر یک از این ۹نفر عضو شورا دانش آموزی که نماینده محصلان سه پایه این مدرسه هستند نظرات خود را در خصوص مشکلات و کم و کاستی های کلاس های آنلاین به اشتراک گذاشتند. هر یک واقعیت های تلخ و البته جبران پذیر را بازگو کردند که پیگیری آنها تاثیر بسیار خوبی بر روند آموزش مجازی خواهد داشت. نگرانی های دانش آموزان، کسانی که ماه ها است صفحه های تلفن همراه را به عنوان منظره تخته های مدرسه پذیرفته اند. پس باید مانند تمام تفاوت های دنیای بدون کرونا و زندگی این روز ها آنها هم مشکلاتی داشته باشد.

در ادامه وی افزود: پس از یک ارتباط ۶۰ دقیقه ای هر ۹نفرهم رای شدیم و من با کمک دیگر اعضا صورت جلسه ای پر محتوا به مدیر مدرسه ارائه دادم.

راجی افزود: در جلسه دوم طبق دو هفته گذشته آن، دانش آموزان فعال این شورا به مدت ۶۰ دقیقه آنلاین شده و به ارائه نتایج ماموریت خود پرداختند. آنها که در طی یک هفته با دقت بیشتر انتقادات دیگر دوستانشان را زیر نظر گرفته بودند به خوبی حرف هایشان را به گوش کادر مدرسه رساندند. پس از آن با توجه به نحوه ارزشیابی واهمیت زیاد امتحانات دی ماه در این خصوص تبادل نظراتی داشتند. گفتی است آنها با درنظر گرفتن شرایط فعلی کشور و تمهیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا از نظر شیوع ویروس کرونا، مسئله امتحانات حضوری را کنار گذاشته اند؛ زیرا می دانند که رفت آمد دانش آموزان خطر بسیاری برای آنها و خانواده هاشان خواهد داشت و قطعا خبری از آزمون های حضوری نخواهد بود. پس با توجه به فراز و نشیب های ارزشیابی های مستمر که در دو ماه گذشته به روش های مختلف انجام شده بود، برنامه ای ایده ال و متناسب با نظرات دانش آموزان تدوین کردند. راهی برای سنجش علم دانش آموزان که تا حدودی به کیفیت امتحانات حضوری نزدیک باشد. در ادامه همانند جلسه قبلی نتایج تمام گفت و گو ها به عنوان پیشنهادات این دانش آموزان فعال توسط پانیذ راجی نماینده این گروه نه نفره برای دبیر پرورشی و مدیر مدرسه ارسال شد.

در آخر رئیس این شورا دانش آموزی گفت: با انجام هماهنگی های لازم و البته همراهی دیگر دوستانم تصمیم گرفتم در جهت کمک به کادر مدرسه به عنوان پلی بین مدرسه و دانش آموزان هر دوهفته یکبار به همین صورت جلساتی داشته باشیم.

*سارا بنایی، خبرنگار دانش آموز منطقه۵

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=288029

ثبت نظر

-