حمله گرگ های وحشی به روستاهای اصفهان / آماده باش در شب های سرد + عکس





حمله گرگ‌های گرسنه به آغل بزها در مراتع اطراف روستای رامشه جرقویه علیا در استان اصفهان موجب تلف شدن حیوانات زبان بسته شد.

به گزارش نیوز ،  مسئول امور عشایر جرقویه، شهرضا و دهاقان گفت: دیشب چند قلاده گرگ گرسنه به یکی از آغل‌های نگهداری دام در مراتع اطراف رامشه در منطقه سنگ سوخته حمله کردند که در پی این حادثه بیش از ۱۱۰ رأس بز متعلق به عشایر ایل عرب جرقویه تلف شدند.

بز تلف شده حمله گرگ

تلف شدن ۱۱۰ رأس بز در اثر حمله گرگ های گرسنه

مجید نادری دره شوری با بیان اینکه خسارت وارده حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است افزود: با وجود تأکید این اداره مبنی بر اینکه دامداران و عشایر باید دام‌های خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، با این وجود عشایر نسبت به این امر سهل انگاری می‌کنند و متأسفانه در این مورد اخیر نیز دام‌ها بیمه نبودند تا خسارت دامدار از محل بیمه جبران شود.
وی گفت: منطقه سنگ سوخته در فاصله ۲۰ کیلومتری روستای رامشه به طرف شهرضا واقع شده که در فصل سرما محل قشلاق عشایر ایل عرب جرقویه است.

بز تلف شده حمله گرگ
ایل عرب جرقویه تنها عشایر شهرستان اصفهان متشکل از ۱۵۱۶ خانوار و از این تعداد ۶۰۰ خانوار آن‌ها کوچرو هستند.با توجه به پیگیری های خبرنگار نیوز و به این علت که گرگ ها شب ها به آغل دامداران حمله می کنند شهر در حالت آماده باش قرار گرفته و محیط زیست نیز وارد عمل شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.



آیا این خبر مفید بود؟