هشتمین کارگاه گفتمانی برنامه ریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی برگزار شد

  • کد خبر : 286940
  • 03 آذر 1399 - 10:20
هشتمین کارگاه گفتمانی برنامه ریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی برگزار شد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۹

مدارس زیر سایه کرونا -6

تهران (پانا) _ هشتمین کارگاه گفتمانی و آموزشی برنامه ریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی با حضور مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ این کارگاه گفتمانی با حضور حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان، علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری و روسا و سرپرستان گروه های پژوهش برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت یادگیری برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی محبی مواردی را در خصوص کارهای پژوهشی صورت گرفته پیرامون سنجش و ارزشیابی مطرح کرد و گفت: احمدی پژوهشی را در خصوص سنجش و ارزشیابی در منابع درسی انجام داده که این جلسه آن را ارائه می کند.

مطالعه تطبیقی عنصر سنجش در برنامه ریزی درسی در ایران و کشورهای دیگر، مطالعه تطبیقی سنجش با اسناد بالادستی و سند برنامه درسی ملی، پژوهشهای ملی در خصوص سنجش و تنظیم اصول و استانداردهای سنجش و اندازه گیری از جمله مواردی بود که دکتر محبی به آن ها اشاره کرد.

در ادامه این نشست احمدی گزارشی از پژوهش صورت گرفته خود پیرامون “مطالعه تطبیقی نظام های آموزشی متمرکز همچون ایران و نحوه برخورد آن ها با عنصر سنجش” را ارائه داد.

در بخش دیگری از این برنامه حسن ملکی رئیس سازمان گفت: ما در ارزشیابی همانند سایر عناصر چار چوب اصلی و الگو را از منابع خودمان یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی می گیریم ولی در ساختن آن چارچوب باید از تجارب بین‌المللی و جهانی استفاده کنیم که ارزش خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: تجارب این کشورها برای ما مفید خواهد بود. این سوال مهم مطرح است که به چه دلیل فکری و علمی سنجش عرصه را برای ارزشیابی تنگ کرده است؟ در کلید واژه سنجش قضاوت و داوری نمی بینم ولی برای ارزشیابی باید سنجش صورت پذیرد. سنجش مقدمات ارزشیابی را فراهم می کند و بعد کمی دارد.

در بخش دیگری از این برنامه روسا و سرپرستان گروه های پژوهش، برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت یادگیری به بیان نظرات خود پرداختند.

مشروح کامل موارد بیان شده در این نشست درهمین خبر و همچنین کتابچه مستندسازی دانش سازمان “ندای تحول” منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286940

برچسب ها

ثبت نظر

-