وحشتناک ترین زندان های دنیا

  • کد خبر : 28668
  • 28 تیر 1400 - 10:00
وحشتناک ترین زندان های دنیا

به گزارش نیوز: زندان‌ها برای مجازات قانون‌ شکنان و دور نگه‌ داشتن مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما آنچه واقعاً در آنجا اتفاق می‌افتد، بسته به روش‌های اجرا، از زندان به زندان متفاوت و بعضا بسیار وحشتناک است. در ادامه مقاله مخوف ترین زندان های جهان با ما همراه شوید، قصد داریم تا تعدادی از وحشتناک ترین زندان ها جهان را برایتان معرفی نماییم.

در دنیای امروز ما وجود حس امنیت از خود امنیت بیشتر اهمیت دارد و همیشه دولت و کشورهای مختلف سعی در ایجاد امنیت و آرامش دارند که البته در کنار تمام تلاش های شبانه روزی نیروهای مربوطه باز هم کسانی هستند که پیوسته به فکر تخطی از قانون بوده و باعث ایجاد هرج و مرج در جوامع انسانی هستند.

>>>بیشتر بخوانید:

تصاویر وحشتناک‌ترین جاذبه‌های دنیا به همراه داستانشان

به همین خاطر، زندان ها ایجاد شدند تا ضمن نگه داشتن چنین افراد خطاکاری در یک محدوده مشخص، سبب متنبه شدن آنان از اعمال زشت خود شوند و انسان های بهتری برای ادامه زندگی تربیت کنند. با این حال، می توان در این میان زندان های مختلفی را نام برد که مکان هایی وحشتناک برای گذراندن حبس هستند.

زندان لا سابانتا

برای مجرمانی که مجبور به گذراندن مدت زمان حبس خود در این زندان هستند، بی تعارف لا سابانتا یکی از مخوف ترین زندان های جهان تلقی می شود و بنابر حرف های رایجی که پیرامون این زندان در دنیا گفته می شوند، وارد شدن به لا سابانتا به معنای ورود به سطح پنجم جهنم است!

زندان لا سابانتا

شاید باورش کمی سخت باشد، اما در این زندان هیچ کار فرهنگی و اجتماعی بر روی مجرمان صورت نمی گیرد و تقریبا تمام زندانی های این مکان کل روز خود را به بطالت می گذرانند و سرانجام نیز اگر نتوانند شرایط محبوس شدن خود را تحمل کنند، در یک نزاع کاملا ساده یا در اثر مبتلا شدن به یک بیماری خواهند مرد. آمارهای وحشتناکی از شکنجه، تجاوز و قتل های عمد در این زندان تاکنون گزارش شده اند.

زندان جزیره رایکرز

این مورد از وحشتناک ترین زندان ها جهان در حال حاضر سومین اسارتگاه بزرگ موجود در کل ایالات متحده آمریکا بحساب می آید که شکنجه کردن زندانی ها در آن توسط نگهبانان بصورت کاملا دلبخواهی و غیر قانونی تبدیل به یک امر عادی و سرگرم کننده شده و همین امر سبب گشته تا بسیاری از زندانی ها خصوصا زندانی های سیاه پوست، به سراغ خودکشی و حلق آویز نمودن خود با ملحفه های سفید بروند.

وحشتناک ترین زندان های دنیا

لازم به ذکر است طبق گزارش مجله معتبر نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۳، جراحات عمیقی به دلیل شکنجه های وحشتناک زندانی ها از سوی نگهبانان بر روی جسم و روح افراد محبوس در این مکان جهنمی رخ داده که بخشی از آنان تا پایان عمر با افراد زندانی باقی خواهند ماند.

زندان دیاربکر

یکی از زندان های ترسناک جهان، زندان دیاربکر نامیده می شود که معمولا در تمام دوره ها میزبان بزرگترین جانیان و مجرمان ترک تبار در خود بوده است. ماموران زندان دیاربکر با اصول شکنجه های روحی و جسمی کاملا آشنا هستند و به همین خاطر به راحتی و در تمام طول شبانه روز زندانی های این اسارتگاه را مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می دهند.

یکی از زندان های ترسناک جهان، زندان دیاربکر نامیده می شود

از وقایع وحشتناکی که تاکنون در این زندان اتفاق افتاده، بایستی به زخمی شدن ۲۳ و کشته شدن ۱۰ زندانی اشاره داشت. از قلم نیفتد که تعداد زندانی های دیاربکر همواره بیشتر از مساحت و ظرفیت این زندان بوده و همین امر سبب شلوغی و ازدحام بیش از حد تصور آن شده است.

زندان دلفین سیاه

اگر در کشور روسیه به یکی از مخوف ترین زندان های جهان بگردید، بی برو برگشت به زندان دلفین سیاه خواهید رسید که همواره محل اسارت دیوانه ترین قاتلان، جانیان و همچنین متجاوزان و آدمخواران هست.

زندان دلفین سیاه

در این زندان روسی هیچ زندانی به هیچ عنوان نمی تواند حتی یک لحظه برای خود باشد و بایستی تمام طول روز خود را بصورت ایستاده و بدون کوچکترین وقفه بر روی یک نقطه بایستد تا شب شده و اجازه خواب از سوی نگهبانان زندان به آن ها داده شود. از دیگر شکنجه های رایج در این زندان، جا به جایی مداوم زندانی ها با چشمان بسته و قرار دادن آنان در شرایط استرس زا است.

زندان ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس

شرح دقیق تر از این زندان وحشتناک را سرپرست اسبق آن یعنی رابرت هود عنوان کرد! زندان ADX Florence تنها مخصوص به وحشی ترین مجرمان مرد ایالات متحده آمریکا بوده که از شرایط امنیتی فوق العاده سنگینی نیز برخوردار است.

زندان ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس

در آمریکا هر قانون شکن و مجرمی که به حد اعلایی از میزان جرم و جنایت دست پیدا نماید، راهی این زندان می شود تا ذره ذره به سمت مرگ برود. طبق گزارشات بعمل آمده از این زندان، زندانی ها تنها یک ساعت از ۲۴ ساعت شبانه روز را می توانند از آب و غذا استفاده کنند و تمام ساعات دیگر را بدون این دو منبع حیاتی سپری خواهند کرد.

زندان بنگ کوانگ

به لیست وحشتناک ترین زندان ها جهان باید نام زندان بنگ کوانگ را نیز اضافه نماییم، جایی که کثیفی و آلودگی در تمام بخش های آن به وضوح دیده شده و تنها ۲ ساعت قبل از اعدام، فرد اعدامی از سرنوشت تاریک خود مطلع می شود.

زندان های ترسناک جهان

جالب است اگر بدانید در این زندان وحشتناک تنها ۳۵۰۰ نفر می توانند دوران حبس خود را پشت سر بگذارند که البته هیچوقت این زندان درست به همین اندازه دارای زندانی نیست و معمولا چیزی بالغ بر ۳ برابر ظرفیت گفته شده، در آن مجرمان و قانون شکنان نگهداری می شوند. تمام زندانی های بنگ کوانگ به عنوان غذا از سوپ برنج استفاده کرده و معمولا نیز به پاهای آنان زنجیر بسته شده است.

زندان جزیره پتاک

از وحشتناک ترین زندان های دنیا بایستی به زندان موجود در جزیره پتاک نیز اشاره کنیم که در حصاری از آب های سرد و منجمد دریاچه وایت واقع شده و هیچ راه گریزی از آن برای زندانی قابل تصور نیست.

زندان جزیره پتاک

زندانیان این اسارتگاه تنها دو ساعت در سال حق ملاقات با نزدیکان درجه یک خود را دارند و نزدیک به ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه از تمام ساعات شبانه روز خود را در اتاق هایی کوچک و دو نفره سپری می کنند و در این بین، بصورت مداوم از سوی نگهبانان با متدهای مختلف شکنجه های روحی و جسمی عذاب می کشند.

زندان لا سانته

یکی دیگر از زندان های ترسناک جهان که حتی فعالان حقوق بشر نیز دیگر از انجام کار سودمندی برای نجات یا بهبود شرایط حبس زندانی های آن کاملا ناامید شده اند،

وحشتناک ترین زندان ها

زندان لا سانته شهر پاریس بوده که اصولا آمار خودکشی در آن به نسبت دیگر زندان ها بیشتر است؛ مثلا در سال ۲۰۰۳ میلادی چیزی نزدیک به ۱۵۰ زندانی، در سال ۲۰۰۲ حدودا ۱۲۲ زندانی و در سال ۱۹۹۹ نیز چیزی بالغ بر ۱۲۰ زندانی در این اسارتگاه مخوف بدلیل شرایط سخت زندگی و همچنین تجاوز و شکنجه اقدام به خودشی کرده اند و متاسفانه در این راه موفق بوده اند. برده داری و تجاوز از جمله فاکتورهای منفی موجود در زندان لا سانته هستند.

زندان کاراندیرو

از دسته زندان هایی که تا ابد بسته خواهند بود و خیال زندانی ها از عدم حبس کشی در آن می تواند آسوده باشد، زندان وحشتناک کاراندیرو بوده که از قدمتی حدودا ۱۰۰ ساله برخوردار شده و به گواهی تاریخ اولین زندانی های خود را در سال ۱۹۵۶ میلادی تحویل گرفت.

این مکان پیش از تعطیلی همیشگی خود، یکبار در سال ۲۰۰۲ به دلیل شیوع بیماری ایدز میان زندانی ها و همچنین عدم توجه به حداقل شرایط زندگی، از سوی سازمان حقوق بشر درهایش بسته شدند. کاراندیروی برزیل یکی از جهنمی ترین زندان های دنیا بوده که در عصر خود از حیث خشونت و وحشت در جهان رقیبی نداشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=28668

ثبت نظر

-