مشاورین املاک، برای تبلیغات اینترنتی به چه موضوع‌هایی باید توجه کنند؟

  • کد خبر : 286497
  • 03 آذر 1399 - 3:29
مشاورین املاک، برای تبلیغات اینترنتی به چه موضوع‌هایی باید توجه کنند؟

مشاورین املاک، برای تبلیغات اینترنتی به چه موضوع‌هایی باید توجه کنند؟

​در این مقاله، با مهمترین اصول تبلیغات اینترنتی، که مدیران و مشاوران املاک باید به آن توجه کنند، آشنا می‌شوید. اگر مدیر یا مشاور املاک هستید، این مطلب را از دست ندهید.

اگر یک مشاور املاک هستید، مطالعه کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مطالعه این کتاب بهره‌وری و میزان درآمد خود را چند برابر کنید.


  1. مرتبط بودن محل تبلیغ با حوزه‌ی کاری شما


ارتباط داشتن تبلیغ شما با سایت تبلیغ کننده یکی از عواملی است که شاید بالاترین تاثیر را بر بهره وری تبلیغات شما دارد. منظور از این ارتباط این است که باید بررسی کنیم که سایت تبلیغ کننده مورد نظر ما، تا چه میزان به موضوع املاک و محتوایی که برای تبلیغات در نظر داریم مرتبط است. هرچقدر موضوع سایتی که در آن تبلیغ می‌کنید به موضوع تبلیغ شما نزدیک تر باشد بهتر است.


۲٫ رتبه الکسا سایت مورد نظر


گوگل بر اساس میزان بازدید و برخی المان‌های دیگر سایت ها را رتبه بندی می‌کند. در نتایج جستجوهای مردم، سایت‌ها بر اساس این رتبه بندی ها نمایش داده می‌شوند. این رتبه بندی‌ها در سایت الکسا قابل مشاهده هستند و هرچه عدد این رتبه بندی کوچک‌تر باشد، سایت اعتبار و بازدید بالاتری دارد.


به عنوان مثال سایتی که دارای رتبه ۱ الکسا باشد، پر بازدید ترین سایت دنیاست که البته در این رتبه رقابت میان سایت های بزرگی همچون یاهو، گوگل و …. می باشد. همچنین اگر به طور مثال رتبه سایت شما ۱۰۰۰۰۰ باشد به این معناست که شما صدهزارمین سایت پر بازدید دنیا محصوب می شوید.


البته باید در نظر داشته باشید که سایت الکسا دو رتبه را نشان میدهد. یکی رتبه سایت شما در جهان و دیگری رتبه شما در کشور ایران. به همین جهت اگر مثلا رتبه شما در ایران ۱۰۰۰ باشد به این معناست که ۹۹۹ سایت دیگر در ایران وجود دارند که از سایت شما پر بازدید تر می‌باشند.


پس ملاک تبلیغات شما باید این باشد که سایت تبلیغ کننده ای را که دارای رتبه الکسا بهتری می باشد برای تبلیغات خود انتخاب کنید. هرچه عدد رتبه الکسای سایت کمتر باشد برای تبلیغات شما مفیدتر است. به بیانی دیگر می توان گفت رتبه گوگل ۱ است و هرچه رتبه سایت به ۱ نزدیک تر باشد بهتر است. همچنین هرچه این رتبه بیشتر بوده و عدد بزرگتری باشد، سایت ضعیف تر و بی اثرتر است.


حال این سوال مطرح می شود که در چه سایت هایی با چه رتبه الکسایی می توان تبلیغات را انجام داد؟ پیشنهاد ما به شما این است که در سایت هایی با رتبه الکسای بالای ۱۰۰۰۰۰ تبلیغات خود را انجام ندهید. چراکه این سایت ها عملکرد ضعیفی به نسبت داشته و خود آن ها نیاز به تبلیغات دارند و نمی توان روی آن ها حساب کرد.


مزیت بازاریابی اینترنتی این است که شما به راحتی می توانید تشخیص بدهید که چه تعداد بازدیدکننده از چه سایتی و از کجا به سایت یا شبکه های اجتماعی شما وارد شده اند. این در حالیست که در تبلیغات بیلبوردی در خیابان ها و یا برخی مراکز همچون پمپ بنزین ها و همچنین پخش تراکت و از این قبیل، شما نمی توانید میزان دقیق مشتری های جذب شده را بدانید.


۳٫ درصد بازدید


گاها ممکن است با سایت هایی مواجه شوید که میزان بازدیدکنندگان بالایی دارند. مثلا برخی از سایت ها ۱ میلیون بازدید کننده دارند که در دید اول عالی است. چنین سایتی ممکن است برای بنر تبلیغاتی ۱۰ میلیون تومان از شما بخواهد. با یک حساب سر انگشتی می توان گفت که به ازای هر یک بازدید کننده شما ۱۰ تومان پرداخت کرده اید و این به نظر بسیار عالی است.


اما نکته اینجاست که بنر تبلیغاتی که در سایت قرار میگیرد مختص به یک تبلیغ نیست و با هر بار بارگذاری جدید سایت مشاهده می کنید که تبلیغ ها عوض می شوند. یعنی شاید هر چند دقیقه یکبار این تبلیغ تغییر می کند. بنابراین باید محاسبه کنید که در چنین تبلیغاتی چند درصد از بازدید کنندگان تبلیغ شما را می بینند.


چنین تبلیغاتی معمولا همراه با درصد عنوان می شوند.. این بدان معناست که مثلا فقط حدودا ۲۰% از بازدیدکنندگان این سایت تبلیغ شما را خواهند دید و ۸۰% مابقی تبلیغات دیگری را مشاهده می کنند. پس در مثال بالا با ۲۰% بازدید شما ۱۰ میلیون تومان به ازای ۲۰۰ هزار بازدید پرداخت می کنید، نه ۱ میلیون بازدید.


نکته‌ی دیگر این است که مثلا سایت شزوما برای شما بنر تبلیغاتی در ابعاد ۲۵۰ در ۲۵۰ (که ابعاد بزرگی به حساب می آید) با هزینه ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان قرار می دهد. آیا این نوع تبلیغ از نظر شما مناسب است؟ باید توجه داشته باشید که مهم این است که این بنر در کدام قسمت سایت قرار می‌گیرد. مثلا اگر این بنر در پایین سایت زیر قسمت فوتر قرار گیرد میزان بازدید به مراتب کمتری نسبت به اینکه در نوار کناری سایت در کنار مقالات قرار بگیرد خواهد داشت. پس فقط سایت مهم نیست.


یا به عنوان مثال دیگر فرض کنید که بنر شما قرار است در سایت پربازدید و شناخته شده‌ای مثل دیجی کالا قرار بگیرد. اما کجای سایت؟ حتی شاید در بخشی قرار بگیرد که اصلا ارزش تبلیغاتی و هزینه کردن نداشته باشد و اصلا دیده نشود.


۴٫نوع مخاطبان


نوع مخاطبان نیز بسیار مهم است. مثلا در سایت‌های با محتوای ورزشی بیشتر مخاطبان افراد نوجوان و جوان هستند. در صورتیکه شما به مخاطبانی نیاز دارید که سرمایه دار باشند و بتوانند در زمینه املاک سرمایه گذاری کنند. معمولا افراد در چنین سایت‌هایی به دنبال اخبار لحظه ای هستند و تابع احساسات نوجوانانه، و پس از مشاهده نتایج به سرعت از این سایت ها خارج می شوند.


3


چنین افرادی زمانی زیادی را صرف گشت و گذار در سایت، بررسی مطالب و تبلغات و یا تحلیل و بررسی مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری نمی‌کنند. پس مخاطبان از نظر سن، سرمایه، سطح تحصیلات و حتی جنسیت بسیار مهم هستند.


سایت الکسا این قابلیت را دارد که تا حد زیادی این اطلاعات را به شما بدهد. اما فکر می کنید الکسا از کجا می تواند به این اطلاعات دست پیدا کند؟


این سایت با توجه به تحلیل و تجزیه اطلاعات ورودی از طریق بازدیدکنندگان آن ها را به صورت کامل شناسایی و بررسی می کند. مثلا شما در یک سایت جنسیت و یا سال تولد خود را وارد کرده اید، و یا حتی میزان تحصیلات خود را در سایتی وارد می کنید.


الکسا تمامی این اطلاعات را بررسی و دسته بندی می کند و تا حدودی شخصیت مخاطب را شناسایی می کند. بنابراین زمانی که شما از سایتی بازدید می کنید الکسا شما را شناسایی کرده، و زمانی که می خواهد مشخصات سایت را به دیگر کاربران نشان دهد می تواند درصد بازدید کنندگان از جنسیتی خاص و یا محدوده سنی مشخصی را نشان دهد.


امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مهارت‌های لازم برای یک مشاور املاک حرفه‌ای را نیز مطالعه کنید. در این مقاله ده‌ها نکته و ویدئو رایگان وجود دارد که مطمئنا کمک زیادی به شما خواهد کرد.


منبع: آکادمی شزوما

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286497

ثبت نظر

-