دستور استفاده از ماسک در برخی ایالت های استرالیا لغو شد

  • کد خبر : 286480
  • 03 آذر 1399 - 3:04
دستور استفاده از ماسک در برخی ایالت های استرالیا لغو شد

به گزارش روز یکشنبه نیوز از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، “دانیل اندروز” نخست وزیر ایالت ویکتوریا استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که از این پس پوشیدن ماسک در فضای باز به هیچ وجه اجباری نخواهد بود، مگر با اراده فرد در صورتی که نتواند از دیگران فاصله بگیرد.

وی با حضور در جمع خبرنگاران و بیان مجموعه ای از تغییرات مربوط به کاهش محدودیت های ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا گفت: اگرچه ۲۳ روز بدون ثبت هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس به هیچوجه با واکسن برابری نمی کند، همه ما باید به سهم خود ادامه دهیم و در عین حال به موجب مقررات جدیدی که با انجام تغییراتی در مقررات قبلی به وجود آمد و از ساعت ۱۱و ۵۹ دقیقه شب یکشنبه ۲۲ نوامبر (امشب) اعمال می شود، گردهمایی ها در فضای باز و در فضاهای عمومی از جمله سواحل و پارک ها به ۵۰ نفر افزایش می یابد.

اندروز با اعلام این مقررات تأکید کرد که همه ساکنان ایالت ویکتوریا باید همچنان محتاط باشند چون این ویروس هنوز در سراسر ایالت کاملا از بین نرفته است.

این مقام ایالتی استرالیا تصریح کرد که در کل یک روز حضور ۱۵ نفر در یک منزل مجاز خواهد بود و البته این موضوع شامل افراد خانواده می شود، اما نوزادان زیر یک سال را شامل نمی شود.
اندروز با اعلام اینکه حداکثر تعداد مشتریان در مشاغل فعال در حوزه گردشگری به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت (حداکثر ۱۰۰ نفر در فضای سرپوشیده) افزود: از این پس قانون یک نفر در هر چهار متر مربع برای مکان های بزرگتر در داخل فضای سرپوشیده به اجرا گذاشته خواهد شد. اماکن کوچکتر موظف به رعایت قانون یک نفر در هر دو متر مربع و حداکثر ۵۰ نفر خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه بخش تحصیلات عالی در دوره تابستان برای برخی رشته ها به وضعیت «کلاس حضوری» باز می‌گردد، گفت: ورزشگاه ها نیز با ۱۵۰ نفر در گروه های ۲۰ نفره و رعایت قانون یک نفر در هر چهار متر مربع، باز می شوند.
براساس این گزارش، در مقررات جدید استخرهای سرپوشیده، پارک های اسکیت و مراکز ترامپولینینگ در فضای سرپوشیده می توانند میزبان ۱۵۰ نفر باشند. استخرهای روباز می توانند میزبان ۳۰۰ نفر باشند.
این مقررات اشعار دارد که مراسم مذهبی هم می تواند در داخل فضای سرپوشیده با ۱۵۰ نفر و در فضای باز با ۳۰۰ نفر برگزار شود. مشروط به اینکه قانون یک نفر در هر چهار متر مربع رعایت شود.
نخست وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا با اعلام اینکه سینما و گالری های کوچک می توانند پذیرای ۱۵۰ نفر باشند، اظهار داشت: مراسم عروسی و خاک سپاری برای ۱۵۰ نفر با رعایت شروط مربوط به تراکم جمعیت، آزاد خواهد بود. عروسی های خانگی باید به سقف ۱۵ نفر در خانه پایبند باشند.

وی همچین افزود: از روز دوشنبه ۳۰ نوامبر هم ۲۵ درصد از کانیوزن مجاز به بازگشت به دفاتر کاری خواهند بود و  ۷۵ درصد دیگر آنها همچنان باید از خانه کار کنند.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286480

برچسب ها

ثبت نظر

-