پرسپولیس ؛ احتمال عبور یحیی گل محمدی از رکورد ۱۰۴ بازی مربیگری علی دایی در پرسپولیس

  • کد خبر : 286477
  • 03 آذر 1399 - 3:00
پرسپولیس ؛ احتمال عبور یحیی گل محمدی از رکورد ۱۰۴ بازی مربیگری علی دایی در پرسپولیس
یحیی گل محمدی ؛ پرسپولیس

علی دایی با ۱۰۴ بازی مربیگری در پرسپولیس سومین مربی با سابقه تاریخ سرخپوشان است و یحیی گل محمدی می تواند در پایان فصل از این رکورد عبور کند.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

پرسپولیس با تک گل سیامک نعمتی از سد صنعت نفت آبادان گذشت تا به نخستین پیروزی خود در این فصل دست یابد. در دوره جدید سرمربیگری یحیی گل ‌محمدی در پرسپولیس او عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در ۱۶ بازی لیگ برتری ۳۷ امتیاز کسب کند و میانگین فوق العاده ۲.۳ امتیاز به ازای هر بازی را ثبت کند. هرچند که شاید اگر رقبای این تیم در کورس قهرمانی باقی مانده بودند، پرسپولیس در سه بازی پایانی فصل هم می‌توانست به نتایج بهتری دست یابد.

گل‌ محمدی که دوره دوم حضورش روی نیمکت پرسپولیس طولانی تر شده و احتمالا ادامه نیز خواهد یافت، در ۳۷ بازی توانسته ۱۷ پیروزی در تورنمنت های مختلف کسب کند و در ۲۰ بازی دیگر هم تنها چهار بار شکست را قبول کند (استقلال، ذوب‌آهن و الدحیل۲).

نکته جالب برای پرسپولیسی ها این است که آن ها در شروع لیگ نوزدهم استارت خوبی با هدایت گابریل کالدرون نداشتند اما در ادامه با کسب نتایج درخشان، قهرمان نیم فصل شدند. اما در آغاز نیم فصل دوم تیم یحیی گل‌ محمدی با عبور از تراکتور، صنعت نفت، شهرخودرو و سپاهان تا حد زیادی قهرمانی اش را قطعی کرد و حالا به نظر می‌رسد کادرفنی سرخ‌ها دوباره استراتژی شروع مقتدرانه را در پیش گرفته و قصد دارد با ادامه این نتایج صدرنشینی را به دست آورد.

حالا اگر پرسپولیسی‌ها در سه بازی آینده خود مقابل نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو و نساجی به برتری برسند، پیش از فینال آسیا رکورد ۲۰ پیروزی در ۳۰ بازی را ثبت می‌کنند که آمار ویژه ای محسوب می‌شود.

با این حال تردیدی نیست که اهمیت برتری در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ورای تمام این مسابقات خواهد بود و اگر شاگردان گل ‌محمدی در این بازی به برد برسند، شاید مهم ترین پیروزی تاریخ باشگاه را ثبت کرده باشند.

پرسپولیس اکنون ۲۸ بازی در لیگ برتر خواهد داشت و دستکم ۸ بازی هم در تورنمنت های دیگری خواهد بود که ممکن است تا عدد ۲۵ (حذفی، جام جهانی و آسیا) هم افزایش یابد. باتوجه به این که او یک نیم فصل هم در لیگ دوازدهم سرمربی سرخ ها بود، ممکن است تا پایان فصل از رکورد ۱۰۴ تجربه سرمربیگری علی دایی بگذرد و به سومین مربی باسابقه تاریخ باشگاه پس از پروین و برانکو تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286477

برچسب ها

ثبت نظر

-