تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز در استان تهران

  • کد خبر : 286451
  • 03 آذر 1399 - 2:32
تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز در استان تهران

به گزارش نیوز ،  سعید محمودی در بازدید از منطقه حفاظت شده ورجین لواسان در جمع محیط‌بانان با اشاره به درگیری‌های اخیر محیط‌بانان این منطقه با شکارچیان غیرمجاز و قدردانی از فعالیت و از خودگذشتگی آنها اظهار کرد: گشت، پایش و کنترل مناطق در فصل سرما به علت احتمال افزایش حضور شکارچیان و سوء‌استفاده متخلفین بیشتر می‌شود و در نتیجه احتمال رویارویی محیط‌بانان با شکارچیان نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی با هشدار به متخلفان شکار و صید و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده در استان تهران و به‌خصوص منطقه ورجین متذکر شد: به طور قطع محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با هرگونه تخلف شکار و شروع به شکار و تعرض به عرصه‌های تحت مدیریت برخورد جدی و قانونی خواهد داشت و این برخوردها تشدید خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: هم‌اکنون فصل جفت‌گیری حیات وحش آغاز شده و از طرفی به علت سرما و بارش برف در ارتفاعات، حیات وحش با علوفه کمتری مواجه خواهد شد، به همین علت باید همه ما در امر حفاظت از حیات وحش دقت و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

محمودی همچنین با قدردانی از شهروندان به‌خصوص شهروندان لواسانی در حفاظت از حیات وحش توصیه‌هایی هم برای مردم داشت.

وی از شهروندان خواست تا از هرگونه علوفه‌دهی به حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی به طور جدی خودداری کنند و همچنین در صورت اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی در حوزه شکار و صید و زمین‌خواری موضوع را در اسرع وقت به محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه از برنامه این اداره کل برای سرشماری زمستانه حیات وحش استان تهران خبر داد و افزود: سرشماری زمستانه حیات وحش برای بررسی وضعیت چهارپایان پستاندار علف‌خوار و مطالعه درباره موضوعات مربوط به حیات وحش و بررسی‌های لازم انجام و نتایج کیفی آن به زودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران روز گذشته در این بازدید سرزده، از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات و پاسگاه محیط‌بانی گلندوئک بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت محیط‌بانان این منطقه قرار گرفت.

وی همچنین در پاسگاه سرمحیط‌بانی گلندوئک، با امیرحسین کرمیان محیط‌بانی که مدتی قبل در درگیری مسلحانه با شکارچیان زخمی شده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با فصل سرما برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی برای صیانت از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران افزایش خواهد یافت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286451

ثبت نظر

-