آخرین تحولات انتخابات آمریکا / فشار جمهوری خواهان به ترامپ برای قبول نتیجه انتخابات

  • کد خبر : 286402
  • 03 آذر 1399 - 1:43
آخرین تحولات انتخابات آمریکا / فشار جمهوری خواهان به ترامپ برای قبول نتیجه انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از شکست در شکایت انتخاباتی پنسیلوانیا، با فشارهای بیشتری از سوی جمهوری خواهان برای دست برداشتن از تلاش به منظور عوض کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده رو به رو شده است.

با اعلام پیروزی بایدن پس از انتخابات، ترامپ اقدام به طرح دعواهای حقوقی برای جلوگیری از تأیید آرا در ایابت‌های مختلف کرده است. با این وجود تاکنون تلاش برای ابطال آرا در دادگاه های جورجیا، میشیگان و آریزونا ناکام مانده است.

روز شنبه، متیو بران، قاضی جمهوری فدرال جمهوریخواه که توسط باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق معرفی شده بود، تلاش مشابه کمپین ترامپ در پنسیلوانیا را رد کرد و نوشت که این پرونده به “استدلال های قانونی محکم و بدون اتهام‌های سست” نیاز دارد. 

ترامپ برای باقی ماندن در کرسی ریاست جمهوری به ابطال ۸۱ هزار رای پنسیلوانیا نیاز دارد.

وکلای ترامپ قول تجدید نظر خواهی سریع را دادند اما وکلائی که در دادگاه با آنها مخالفت کردند می‌گویند دیگر وقتی برای این کار نیست و این مساله باعث می‌شود ترامپ در دادگاه فدرال نیز شانسی نداشته باشد.

برخی از هم‌حزبی‌های جمهوری خواه ترامپ در کنگره به مخالفت با او پیوستند و به عنوان مثال سناتور جمهوری خواه پات تومی گفته است که ترامپ باید بپذیرد که انتخابات را باخته است. 

لیز چنی ، یکی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان، پیشتر از ترامپ خواسته بود که در صورت عدم موفقیت در دادگاه “به روند انتخابات” احترام بگذارد.

ترامپ برای این که بتواند به کار خود به عنوان رییس جمهور آمریکا در دوره بعدی ادامه دهد باید نتایج انتخابات را حداقل در سه ایالت بزرگ باطل کند که این یک اتفاق بی سابقه در تاریخ ایالات متحده است.

بازشماری مجدد در جورجیا تنها باعث شد که رای بایدن دوباره تایید شود.

در ویسکانسین ، مقامات انتخاباتی داوطلبان کمپین ترامپ را به دلیل کندکردن بازشماری بخشی از آرا که انتظار نمی‌رود بتواند منجر به پیروزی او شود مورد انتقاد قرار داده‌اند.

با ادامه این وضعیت حالا ترامپ در حال فشار بر مجلس قانونگذاری جمهوری خواه ایالت‌ها است که بدون توجه به آرا او را برنده انتخاب کنند. 

روز جمعه ، او دو جمهوریخواه مجلس قانونگذاری میشیگان را به کاخ سفید احضار کرد. پس از جلسه ، آنها گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر مداخله ندیده‌اند. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286402

ثبت نظر

-