انهدام باند کلاهبرداران فیشینگ در تهران





به گزارش نیوز، سرهنگ “داود معظمی گودرزی” روز یکشنبه گفت: ۴ پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند، قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتیم و در صفحه گوگول آدرس بانک را جستجو و به این خیال که سایت رسمی و معتبر می باشد، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی مان انجام دادیم، غافل از اینکه سایت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و ما بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کل موجودی کارت بانکی شدیم.

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند در رصدهای سایبری هویت و مخفیگاه دو تن از اعضای این باند را در نقاط مختلف شهر تهران شناسایی کنند.

گودرزی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در بازجوئی های اولیه اظهار داشتند، صرفا کارت عابربانک خود را در اختیار فردی قرار داده اند و ماهیانه مبالغی به حسب آنها واریز می شده، بیان داشت: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم اصلی پرونده در شهرهای شمالی کشور کشف و با هماهنگی های قضائی وی نیز در مخفیگاهش دستگیر و به شهر تهران انتقال یافت.

انهدام شبکه ۳ نفره کلاهبرداران فیشینگ در تهران

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دستگیری متهمان هر سه متهم به بزه ارتکابی اقرار و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.
وی افزود: باتکمیل پرونده هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.



آیا این خبر مفید بود؟