ویدئو کنفرانس همکاری های بهداشتی ایران و قزاقستان برگزار شد

  • کد خبر : 286348
  • 03 آذر 1399 - 0:46
ویدئو کنفرانس همکاری های بهداشتی ایران و قزاقستان برگزار شد

به گزارش نیوز از  از سفارت جمهوری اسلامی ایران در نورسلطان، در این ویدئو کنفرانس معاونین وزارتخانه های  ایران و قزاقستان درخصوص همکاری های بهداشتی دو کشور، تبادل تجربه در مقابله با کووید ۱۹ و همکاری های عملی دانشگاهی دو کشور در رشته های پزشکی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در این کنفرانس که “مارات شورانف” معاون اول وزیر بهداشت جمهوری قزاقستان، اسدی لاری دستیار ویژه در امور بین الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و مجید صابر سفیر کشورمان در قزاقستان حضور داشتند،  طرفین آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشورهای خود را تشریح و تجارب یکدیگر در مواجهه با کوید ۱۹ را مبادله کردند.

معاون اول وزیر بهداشت قزاقستان در این خصوص گفت:  وضعیت بیماری کرونا در قزاقستان نسبت به دیگر همسایگان بهتر و کنترل شده تر است و مقررات قرنطینه ای سختگیرانه ای در این کشور اجرا می شود.

وی افزود: تحقیقات و آزمایش های بعمل آمده نشان می دهد که به استثنای ویروس کوید ۱۹ بیماری های ناشناخته و همه گیر دیگری در این کشور وجود ندارد و این کشور نیز مانند همه کشورهای جهان با کرونا ویروس مقابله می کند.

همچنین در این کنفرانس دو طرف درباره آخرین وضعیت و اقدامات دو کشور برای دسترسی سریع به واکسن اعم از تلاش و تحقیقات برای کشف واکسن های تولید داخل و یا واکسن های وارداتی از دیگر کشورها، تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286348

برچسب ها

ثبت نظر

-