ظرفیت پذیرش گرمخانه‌ها افزایش یابد

  • کد خبر : 286325
  • 03 آذر 1399 - 0:19
ظرفیت پذیرش گرمخانه‌ها افزایش یابد

یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۴

یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران

تهران (پانا) – عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت تاسیس گرمخانه ها از کارها و اقدامات و ابداعات خوب است و جا دارد از مدیریت شهری بابت بهره برداری از گرمخانه ها تشکر کنم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در دویست و پنجاهمین جلسه شورا گفت: خاطرم می آید در جلسه ای آقای خاتمی رییس جمهوروقت تذکر جدی دادند که شنیده شده عده ای از سرما در خیابان ها فوت کرده اند و از وزیر کشور خواستند تمهیداتی بیندیشند و بر اساس آن گرمخانه ها به کمک شهرداری ها راه اندازی شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که طبق گزارش های اعلام شده، سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر- شب در گرمخانه ها پذیرایی شدند یادآور شد: سال گذشته در این ایام سرد سال، سری به گرمخانه ها زدم که اوضاع آنجا می توانست خیلی بهتر باشد؛ هوا خیلی متراکم بود و تعداد افرادی که در آنجا بودند زیاد بود.

افزایش مدت اقامت مددجویان در روزهای بارانی

وی افزود: همان زمان شاهد اتفاقی بودم که دست اندرکاران گرمخانه ها به افراد ساکن در آن می گفتند وقت اقامت تمام شده و مددجویان را از گرمخانه خارج کرده بودند. مددجویان هم که خانه و سرپناهی نداشتند و در خیابان زیر باران خیس شده بودند. البته این مشکل در آن بازدید حل شد و آنها به گرمخانه برگشتند.

مسجدجامعی در ادامه به شرایط خاص روز پرداخت و گفت: با توجه به شرایط این روزها و ببیماری هایی که شاهد آن هستیم می خواستم توجه بیشتری به گرمخانه ها شود. مساله این است که اگر اقدام آن روز برای خارج کردن افراد از گرمخانه به صورت استثنا انجام شد می تواند در روزهای بارندگی قاعده باشد . یادم هست در آن روز و در اوج سرما، لباس افرادی که از گرمخانه بیرون شده بودند تماما خیس بود. بنابراین لازم است اقامت افراد را در چنین روزهایی تمدید کنند تا مددجویان بتوانند در ساعات برف و باران و سرما و روزهایی این چنین در گرمخانه بمانند.

رفتار کریمانه و انسانی با مددجویان

عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که نگهداری از مددجویان و برخورد با آن ها در روزهای بارانی و سرد باید کریمانه و همراه با شان انسانی باشد گفت: به هر حال این همشهری ها و هموطنان ما بی پناه هستند. به همین جهت می خواستم توجه شمارا، بخصوص امسال که بارندگی ها زیاد و هوا سردتر است، به این موضوع هم جلب کنم.

وی در ادامه افزود: طبق گفته یکی از مسئولان؛ پارسال ما ۴۵۰ هزار نفر – شب ظرفیت داشتیم و امسال پیش بینی می شود که ۷۵۰ هزار نفر- شب در سال باشد. لذا لازم است به موضوع سرما و بارندگی ها توجه بیشتری کنیم تا بتوانیم رفتار درست و انسانی با آنها داشته باشیم.

مسجدجامعی به تعداد تخت های موجود در گرمخانه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد تخت های موجود درگرمخانه ها حدود ۱۸۰۰ تخت است که از این تعداد حدود ۴۰۰ تخت مربوط به بانوان است. در سنوات گذشته و در مواجه با افزایش تقاضا، با روش هایی چون بهره برداری از فضاهای داخلی از جمله کف گرمخانه ها، ۳۰ درصد بر ظرفیت پذیرش، افزوده می شد که در شرایط جدید و با توجه به وضع دشوار کرونا لازم است ظرفیت پذیرش با به کارگیری مثلا سوله های مدیریت بحران و تجهیز آنها مد نظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286325

ثبت نظر

-