فاجعه کرونا در اصفهان / مرگ ۱۰ زن باردار و ابتلای ۱۵ کودک به کرونا

  • کد خبر : 286244
  • 02 آذر 1399 - 23:07
فاجعه کرونا در اصفهان / مرگ ۱۰ زن باردار و ابتلای ۱۵ کودک به کرونا

به گزارش نیوز ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزکشی اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است، گفت: ۱۰ مورد مرگ مادر باردار به دلیل بیماری کرونا داشتیم. در حال حاضر ۹ کودک مشکوک به کرونا، ۱۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که از این تعداد پنج کودک در آی سی یو بستری هستند.

کمال حیدری امروز (یکشنبه- دوم آذر) در نشست خبری در خصوص آخرین تصمیمات و تحولات بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه نظارت های متعدد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در شهر اجرا می شود، اظهار کرد: مهمترین نکته در مهار این بیماری، استفاده حداکثری از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

مرگ تلخ ۱۰ مادر باردار در اصفهان

وی با بیان اینکه ۷۶ هزار بازدید از ابتدای شیوع بیماری در سطح استان انجام شده است، افزود: ۹ هزار مورد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و ۱۳۰ مورد پلمب شده اند. همچنین در بازدیدهای اصناف موارد غذایی ۲۶۴ هزار بازدید انجام و ۳۲۶۷ مورد پلمب شده اند. در اماکن عمومی نیز ۹۱ هزار بازدید انجام و ۲۳۲۵ اماکن عمومی بسته شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده تا ۱۸ آبان، در ادارات ۹۰ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و وضعیت رعایت پروتکل ها در صنوف و صنایع ۸۶ درصد است.

وی با بیان اینکه وضعیت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها روز به روز بهتر می شود، گفت: رعایت فاصله گذاری در مبارکه و نطنز در شرایط بهتری است.

حیدری در خصوص روند رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان گفت: بر اساس آمار این رقم ۷۸ درصد است اما باید توجه داشت که تمام موارد گفته شده رعایت می شود، اما اهتمامی برای اجرا وجود ندارد. چک لیست ها مبتنی براین است که ابزار رعایت وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است، تصریح کرد: ۱۰ مورد مرگ مادر باردار به دلیل بیماری کرونا داشتیم. در حال حاضر ۹ کودک مشکوک به کرونا، ۱۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که از این تعداد پنج کودک در آی سی یو بستری هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286244

ثبت نظر

-