مردم تا پایان بحران کرونا در تامین خون کمک کنند

  • کد خبر : 286167
  • 02 آذر 1399 - 21:53
مردم تا پایان بحران کرونا در تامین خون کمک کنند

به گزارش نیوز، سازمان انتقال خون روز یکشنبه سازمان  پیامی تاکید کرده است: سازمان انتقال خون ایران از اهداکنندگان خون که سرمایه اصلی این سازمان هستند به دلیل اقبال گسترده به پیام های سازمان و حضور در مراکز اهدای خون متواضعانه سپاسگزار است.

با هدف تامین ذخایر خون و میزبانی شایسته از اهداکنندگان در روزهای آتی توضیحات و درخواست های ذیل را اعلام می داریم:

_ بیماری کووید۱۹ تشابهی با زلزله، سیل و یا دیگر حوادث ندارد. این سازمان چشم امید به استمرار همراهی خالصانه مردم تا پایان بحران کرونا دارد.

– ما ملزم و متعهد به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی هستیم. حفظ سلامت اهداکنندگان خون در اولویت است.فاصله‌گذاری فیزیکی با افزایش فاصله بین تخت‌های اهدای خون و در نتیجه استقرار تعداد کمتر تخت‌ها از سرعت پذیرش داوطلبان می‌کاهد و فرآیند اهدای خون با صرف زمانی بیشتر انجام می شود.

– عمر نگهداری خون و عمده فرآورده‌های آن از ۳ روز تا ۳۵ روز است. این فرآورده های حیات بخش قابلیت ذخیره شدن طولانی در یخچال های سازمان انتقال خون را ندارد و بهترین جایگاه ذخیره آن در رگ های ملت ایران است. از این رو تامین خون در این روزها مستلزم حضور آگاهانه، به دور از هیجان، مستمر و پایدار مردم است.

– روابط عمومی این سازمان از کلیه داوطلبان اهدای خون تقاضا دارد که با مراجعه به وب سایت نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به آدرس nobatdehi.ibto.irضمن اخذ نوبت و استفاده از این ظرفیت که به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام و با هدف تکریم و رفاه حال داوطلبان اهدای خون در نظر گرفته شده است مراکز اهدای خون را در رعایت بهتر دستورالعمل ها و مدیریت حضور اهداکنندگان یاری دهند.

– یادآور می شود فراخوان دعوت از اهداکنندگان خون همچون گذشته از طریق ارسال پیامک، تماس تلفنی و یا با درج و پخش پیام از رسانه های رسمی و معتبر همچون صدا و سیما و خبرگزاری های برخط و مکتوب و با ذکر و درج عناوین «سخنگوی سازمان انتقال خون ایران» و «روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران» انجام می شود. لذا از کلیه رسانه ها خواهشمندیم که از پیام های رسمی این سازمان به عنوان مرجع در اطلاع رسانی ها استفاده کرده و از تحلیل هرآنچه در فضای مجازی شکل می گیرد و لزوماً مورد تایید و همسو با نیازهای سازمان به خون و فرآورده های مورد نیاز بیماران نیست اجتناب کنند.

– روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران همچنین مراتب تقدیر و تشکر مدیرعامل سازمان از تلاش کانیوزن در این ایام که فراتر از وظایف سازمانی و با حضور در شیفت های پیاپی کاری بیش از ساعات موظفی با منشی ایثارگرانه، صبری دوچندان و رویی گشاده خدمتگزار مردم بوده اند را اعلام می دارد.

– یادآور می شویم که این سازمان پس از انجام ساز و کارهای اداری و قانونی در خصوص تامین نیروی انسانی کافی و کیفی اعم از نیروهای داوطلب آموزش دیده، برنامه مدون استقرار مراکز موقت اهدای خون را در دست اجرا دارد و چنانچه در هفته های آتی با شرایط دشوارتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزایش سرمای هوا و آغاز بارندگی ها مواجه شود با اجرای این برنامه بیش از پیش در دسترس داوطلبان گرامی اهدای خون خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286167

ثبت نظر

-