روحانی باید با حضور در مجلس، به معضل گرانی، تولید و معیشت پاسخ دهد

  • کد خبر : 286157
  • 02 آذر 1399 - 21:45

روحانی باید با حضور در مجلس، به معضل گرانی، تولید و معیشت پاسخ دهد

یک نماینده مردم اراک تاکید کرد: اگر هیات رئیسه اجازه داده بود که سوال از رئیس جمهور کلید بخورد و آقای روحانی به صحن مجلس آمده و پاسخ نمایندگان را دهد؛ امروز وزرا و مسئولان دولتی اینگونه پاسخ نامه‌های ما را نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ آذر) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به بند ۲۲ آئین نامه داخلی خطاب به هیات رئیسه مجلس، گفت: هیات رئیسه مجلس وظیفه دارد تا شأن و جایگاه نمایندگان و پارلمان را حفظ کند ما با توجه به مشکلات ارزی در کشور ۲ بار نامه ای را به شخص همتی رئیس کل بانک مرکزی ارسال کردیم و از وی خواستیم تا در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملا شفاف اعلام کند که این ارزها را به چه کسانی تحویل داده، چه کالاهایی وارد شده و کالاهای وارد شده آیا مناسب مردم بوده و یا اینکه اصلا کالایی وارد شده است یا خیر.


این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد:همتی به هر دو نامه مجلس پاسخی نداد و تنها یک آدم دست چندمی در بانک مرکزی پاسخ نامه مجلس را داده و اعلام کرده که این موارد به صورت شفاف در سامانه بانک مرکزی موجود است و به آن مراجعه کنید اما طی این چند ماه این سامانه بارگذاری نشده و به روز نیست و تنها به ما می گویند از طریق سوال و استیضاح برای برخورد با این موضوع عمل کنید.


وی تاکید کرد:هیات رئیسه وظیفه دارد شأن و جایگاه مجلس را که مقام معظم رهبری و امام راحل بارها فرمودند که مجلس در رأس امور است، حفظ کنند. اگر هیات رئیسه اجازه داده بود که سوال از رئیس جمهور کلید خورده و آقای روحانی به صحن مجلس آمده و پاسخ نمایندگان را دهد امروز وزرا و مسئولان دولتی اینگونه پاسخ نامه های ما را نمی دادند. این حق نمایندگان است که بتوانند از رئیس جمهور در مجلس سوال خود را بپرسند و روحانی باید با حضور در مجلس به سوالاتی مانند معضل گرانی، تولید، معیشت و پاسخ دهد.


نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیات رئیسه باید آئین نامه داخلی مجلس را رعایت کند و نباید در زمانی که نمایندگان خواهان پرسش از رئیس جمهور هستند از طریق لابی با روحانی این موضوع حل و فصل شود.


 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286157

ثبت نظر

-