اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی کشور ابلاغ شد

  • کد خبر : 286044
  • 02 آذر 1399 - 20:14
اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی کشور ابلاغ شد

یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۰

سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در هشتمین نشست شورای معاوین سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه سازمان امور استخدامی و اداری مبنی بر میزان حضور کادر اداری در ادارات در ایام دو هفته ای محدودیت ها الزامی است.

معاون وزیر با بیان اینکه حضور با کیفیت در مجامع راهی به سوی اجتماعی شدن سازمان است اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد است و در این راستا ۷ تفاهم نامه منعقد شده است و مراحل انجام بیش از ۲۰ تفاهم نامه دیگر منجمله تفاهم با سازمان بهزیستی و وزرات بهداشت نیز در حال انجام است.

حسینی خواستار نظارت مستمر شورای معاونین بر اجرایی شدن برنامه های سه بسته تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار کرد: بر اساس بسته تحولی مدرسه انطباقی ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم در استان های کشور باید به صورت الگویی و در سال جاری مناسب سازی به لحاظ فضا و شیوه های آموزش شوند.

وی افزود: پیگیری اخذ اعتبار لازم از سازمان نوسازی مدارس و مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش برای مناسب سازی این مدارس باید با جدیت دنبال شود.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس برنامه نهضت توان افزایی در سال جاری ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تجهیزات آموزشی و توانبخشی بهره مند خواهند شد، افزود: بخشی از اعتبار لازم برای این برنامه از طریق بنیاد برکت و برخی بانک ها تامین خواهد شد و هفته معلولین فرصت بسیار خوبی برای جلب مشارکت سایر نهاد ها و خیرین در این زمینه است.

حسینی خواستار راه اندازی پایگاه جامع آموزش در تمامی استان ها شد و افزود: در ۷ استان کشور این پایگاه ها راه اندازی شده است و با تدوین شیوه نامه اجرایی به زودی در بقیه استان ها نیز پایگاه جامع آموزش با تکیه بر شیوه های آموزش مجازی راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر یکی از مشکلات آموزش های مجازی را عدم دسترسی دانش آموزان به وسایل ارتباطی دانست و افزود: مدلی باید طراحی شود تا همه جامعه برای تامین امکانات فناوری مورد نیاز دانش آموزان به صورت هماهنگ و نظام مند بسیج شوند.

وی افزود: میزان گوشی و تبلت مورد نیاز، نحوه مشارکت نظام مند همه سطوح جامعه و نحوه تامین و واگذاری این تجهیزات نیز باید در این مدل دیده شود.

حسینی در پایان با اشاره به برنامه سنجش آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: علیرغم شرایط کرونایی هدف ۹۹ درصدی سنجش نوآموزان محقق شده است و فقط تعداد محدودی از نوآموزان نوبت گیری یا سنجش نشده اند که ادارات استثنایی استان ها پیگیر پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286044

ثبت نظر

-