مجوز افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی قیمت روغن صادر شد

  • کد خبر : 285912
  • 02 آذر 1399 - 18:26
مجوز افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی قیمت روغن صادر شد

یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۵

تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار درباره قیمت روغن

تهران(پانا)- ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه‌ها از جمله ملزومات بسته‌بندی و ورق، حداکثر افزایش قیمت مصرف‌کننده انواع روغن در بسته‌بندی پت را ۱۰ درصد و سایر انواع بسته‌بندی‌ها را ۱۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت جهانی انواع روغن که مورد تایید کمیته ارزی قرار دارد تغییرات قیمت جهانی بر نهاده‌ها، روغن خام و محصولات نهایی محاسبه و تعیین شد.

بر همین اساس، قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی پنج هزار ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶ هزار تومان تعیین شد.

در این ستاد مقرر شد قیمت احجام و بسته بندی های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود.

همچنین مقرر شد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان ضمن اهتمام هرچه بیشتر در خصوص رعایت قیمت‌های مصوب، نسبت به کنترل اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن نباتی از کارخانجات تولیدی و انبارهای مستقر در استان، نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه با هدف بازارسازی و افزایش قیمت‌اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285912

ثبت نظر

-