فرماندار: همراهی بابلی‌ها در اجرای محدودیت کرونایی ستودنی است

  • کد خبر : 285898
  • 02 آذر 1399 - 18:17
فرماندار: همراهی بابلی‌ها در اجرای محدودیت کرونایی ستودنی است

قربانعلی ولیزاده بورا روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر بابل در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : تمامی این محدودیت ها به خاطر حفظ جان مردم است چون از اسفند ماه سال گذشته تاکنون دستکم ۳۸۰ شهروند بابلی به خاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

وی گفت : در حال حاضر ۳۴ نفر با حال عمومی نامساعد در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری هستند و به طور میانگین روزانه حدود سه نفر به خاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بابل جان خود را از دست می دهند.

فرماندار بابل افزود افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با اعمال محدودیت های تردد ، برای ۱۵ دستگاه خودرو اعمال قانون شده و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای آنها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد : همچنین ۳۲۰ دستگاه خودروی غیربومی  که قصد ورود به شهر بابل را داشتند تذکر دریافت کرده و به مبدا برگشت داده شدند.

ولیزاده بورا گفت : یکی از سیاست های ما این است که با استفاده از ظرفیت های مردمی و ارائه مشاوره از اهرم جریمه کمتر استفاده شود که به طور کلی این سیاست تاکنون جواب مثبت داده است.

وی افزود : اگر همراهی مردم نباشد به اهداف خود در این طرح که قطع زنجیره ویروس کرونا است و در نهایت کاهش مرگ و میر عزیزان ما می باشد موفق نمی شویم.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها با هدف جلوگیری از هه گیری ویروس کرونا در فصل سرما در نظر گرفته شد تا ۱۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.

بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری به عنوان نخستین شهر مازندران است  از ۳۰  بهمن سال گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در مازندران ثبت کرد و از آن زمان تاکنون  سه موج را پشت سر گذاشت.

شهرستان بابل هم اکنون در وضعیت نارنجی به سر می برد و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری شدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی ترخیص شدند که آمار کلی بستری را در حال حاضر به ۱۵۰ نفر رسانده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285898

برچسب ها

ثبت نظر

-