دورهمی‌های خانوادگی عامل ۵۱ درصد بستری بیماران کرونا است

  • کد خبر : 285844
  • 02 آذر 1399 - 17:39

سیما سادات لاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار نیوز افزود: اجرای محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر آغاز شده در اولین روز آن مناسب ارزیابی شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده و مشاهدات میدانی، میزان رعایت اصناف مناسب بوده و همکاری خوبی از طرف مردم و اصناف با این طرح انجام شده است.

وی گفت: این محدودیت‌ها در مشاغل گروه دو، سه و چهار می‌تواند در صورت همکاری و همراهی جامعه و اصناف تا حد زیادی از ایجاد تجمع در مراکز خرید جلوگیری کند. مهمترین راهکار در زمینه مدیریت ویروس کرونا، جلوگیری از هرگونه تجمع افراد در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کروناست. هرچه تجمع افراد کاهش پیدا کند، خطر انتقال ویروس کرونا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: موضوع دیگر، اجرای محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ است که این اقدام نیز در راستای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی انجام می‌شود. بر اساس بررسی‌ها، نزدیک به ۵۱ درصد موارد ابتلا به کووید ۱۹ از طریق دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده و این موضوع در بستری اعضای خانواده در بیمارستان‌ها قابل مشاهده و بررسی است.

وی گفت: گزارش میزان رعایت محدودیت‌های کرونایی به صورت هفتگی ارائه خواهد شد و امیدواریم مردم و اصناف حداکثر همکاری و همراهی را داشته باشند؛ زیرا در شرایطی که بیماری کووید ۱۹ داروی اختصاصی و واکسن موثری ندارد، راهی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در جمع‌های خانوادگی نداریم.

بر اساس تصویب ستاد ملی کرونا، محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می شود. بر اساس این مقررات شهرهای کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی می شوند. این محدودیت ها در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد است.

بر این اساس در شهرهای قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه اول و دوم و در شهرهای زرد فقط مشاغل گروه چهارم ممنوعیت فعالیت دارند. همچنین ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کانیوزن فعالیت می کنند. تردد بین شهری خودروها نیز با پلاک غیر بومی ممنوع است و در شهرهای قرمز تردد خودروها به طور کلی به جز مواردی که مجوز تردد دارند از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285844

ثبت نظر

-