منابع پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی باید به تایید مجلس برسد

  • کد خبر : 285780
  • 02 آذر 1399 - 16:54
منابع پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی باید به تایید مجلس برسد

منابع پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی باید به تایید مجلس برسد

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: محل منابع پرداخت یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون ایرانی به تائید مجلس برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ آذر) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: نهایتا پس از مقاومت ۳ الی ۴ ماهه دولت در برابر این مصوبه که بهانه نبود بودجه برای اجرا نکردن آن مطرح می‌شد، سرانجام دولت تصمیم جدیدی اتخاذ کرده است و مقرر شده یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مردم ارائه کند. دولت قصد دارد با این اقدام، مصوبه مجلس را به حاشیه برده و مجلس را تضعیف کند.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند مجلس  در رأس امور است، اظهار داشت: مجلس باید روی این مصوبه دولت تحقیق و تفحص کند و هر دستگاهی از اجرای مصوبه مجلس درخصوص اهدای کارت اعتباری برای تهیه کالاهای اساسی سرپیچی کند، باید مجازات شود.


وی با اشاره به  ممنوعیت تردد بعد از ساعت ۲۱ در ایام پیک کرونا گفت: این اقدام در حالی صورت می گیرد که هیچ تبصره ای برای افرادی که مجبور به تردد بعد از این ساعت هستند، در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر عنوان شده که بسیاری از مردم در برابر فرمانداری ها تجمع کرده اند تا کارت تردد دریافت کنند، ولی کسی پاسخگوی آنها نیست، آیا این تجمعات جزو روش های مبارزه با کروناست؟


علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، اعطای یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مردم را بیانگر ضعف مجلس ندانست و تصریح کرد: این ضعف مجلس بوده بلکه هنر مجلس است که دولت را ملزم به اجرای قانون کرد، حال اگر دولت می خواهد افزون بر مصوبه مجلس، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیز به ۳۰ میلیون ایرانی ظرف مدت ۴ ماه پرداخت کند، منعی ندارد.


نایب رئیس مجلس افزود: هر چند منابع این پرداخت یارانه باید مورد تایید مجلس باشد، مجلس می خواهد اقتصاد و معیشت مردم را ساماندهی کند و این مسئله بیانگر هنر مجلس است و نه ضعف آن.



لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285780

ثبت نظر

-