خانواده ها مطالبه گر روند یادگیری و آموزش فرزندانشان باشند

  • کد خبر : 285762
  • 02 آذر 1399 - 16:39
خانواده ها مطالبه گر روند یادگیری و آموزش فرزندانشان باشند
آموزش و پرورش

کرمان(پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که آموزش و پرورش دانش آموزان فلسفه وجودی مدارس است و مدرسه بدون دانش آموز هیچ معنا و مفهومی ندارد، تاکید کرد خانواده ها مطالبه گر روند یادگیری و آموزش فرزندانشان از مدارس باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب با گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: غیرت و دلاورمردی بسیجیان را در زمان جنگ فراموش نخواهیم کرد، زیرا بسیجیان سخت ترین کارها را در آن زمان جانانه حتی با گذشتن از جان خود انجام دادند.

وی با بیان این که فرهنگ دلاوری، معنویت و غیرتمندی را از بسیجیان یادگرفتیم، اظهار کرد: شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز مانند زمان جنگ تحمیلی نیازمند تفکر بسیجی، فداکاری و جوانمردی در کلاس های درس است و هرکس از این فرصت طلایی خدمت استفاده کند، ماندگار و جاودانه خواهد بود.

اسکندری نسب افزود: امروز نیز مثل زمان جنگ هر که برای دفاع از ارزش های جمهوری اسلامی به جبهه رفت ماندگار و جاودانه شد ما نیز باید برای بزرگ شدن خودمان و کسب اعتماد عمومی نسبت به نهاد تعلیم و تربیت تلاش کنیم، زیرا عملکرد امروز ما نتیجه آموزش و پرورش دیروز و عملکرد آیندگان نیز نتیجه عملکرد امروز ماست.

کار در حوزه تعلیم و تربیت محدوده مشخص و معینی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که کار در حوزه تعلیم و تربیت محدوده مشخص و معینی ندارد، گفت: تعلیم و تربیت باارزش ترین سرمایه و پرورش آینده سازان ایران اسلامی رسالت اصلی ماست که باید دغدغه جدی ما باشد.

اسکندری نسب با تاکید بر این که پوشش حداکثری، نظارت حداکثری، هوشیاری حداکثری، ارتباط حداکثری و پاسخگویی حداکثری مهمترین راهبردهای ما در زمینه پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان هستند، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا میدان سنجش عملکرد ما در شرایط ویژه و خاص است باید به گونه ای عمل کنیم تا مصداق آیه شریفه « ویل للمطففین؛ وای برکم‌فروشان» نشویم.

وی بیان کرد: استیفای حقوق دانش آموزان رسالت اصلی ماست و باید مساله آموزش و پرورش دانش آموزان را در اقصی نقاط استان بررسی کنیم تا دانش آموزی از تحصیل بازنماند، زیرا ترک تحصیل حتی یک دانش آموز، آثار زیان باری برای جامعه دارد.
اسکندری نسب با اشاره به تدوین اطلس یادگیری و دسترسی دانش آموزان به آموزش گفت: هیچ بهانه ای از کسی پذیرفته نیست زیرا دو ماه و نیم از سال تحصیلی جدید می گذرد و باید مسیر آموزش از بسترهای مختلف مجازی، حضوری و توزیع بسته های یادگیری تعریف شده باشد و آموزش پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش در شرایط کرونا، میدانی برای اثبات صلابت، توانمندی و فداکاری فرهنگیان است.

اسکندری نسب با اشاره به نمایش جلوه های ویژه ای از معلمان در شرایط شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: کار معلمان در شرایط فعلی چند برابر شده و بر اساس بررسی های صورت گرفته بیشترین فشار روحی و روانی بعد از کادر درمان متوجه فرهنگیان عزیز است.

وی خطاب به فرهنگیان سراسر استان تاکید کرد: خوشبختانه فرهنگیان در صدر اعتماد عمومی مردم هستند و باید با تلاش و پشتکار در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا این اعتماد روز به روز تقویت شود.

اسکندری نسب گفت: معلمان زیادی هستند که خطرات ناشی از شرایط فعلی را با جان و دل می خرند اما جانانه برای رفع مشکلات درسی دانش آموزان خود به روستاهای دوردست می روند تا جلوه های ویژه معلمی را به نمایش بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285762

ثبت نظر

-