در دادخواهی ای که علیه هیوندای به جریان افتاده، ادعا شده مدل آیونیک لیمیتد (Limited) فقط به سیستمهای اخطار برخورد از نقاط کور و اخطار عبور خودرو از پشت مجهز است، حال آنکه در تبلیغات گفته میشود این مدل از دستیار پیشگیری برخورد از نقاط کور و دستیار جلوگیری از برخورد با خودروی عبوری از پشت سود میبرد.
در دادخواهی تنظیم شده علیه هیوندای آمده:
«هیوندای بهطور فریبکارانهای آیونیک ۲۰۲۰ را به تمامی مشتریان کشور بازاریابی، تبلیغ و لیزینگ میکند. مشتریان این خودرو هم ظاهرا شیوهای مطمئن یا کاربردی برای اثبات وجود سیستمهای ذکر شده و ارزیابی عملکرد صحیح آنها ندارند.»
از نظر عملکرد تفاوت دستیار پیشگیری با سیستم اخطار دهنده بسیار زیاد است، چرا که دستیار در صورت نیاز با کمک ترمز اضطراری یا سایر سیستمها در حرکت خودرو مداخله میکند، حال آنکه سیستم اخطار – همانطور که از نامش پیداست – فقط به راننده هشدار میدهد که خطری حتمی در پیش است و هیچ دخالت دیگری نمیکند.
آنطور که فرد شاکی اعلام کرده، مطابق با برچسب نصب شده، آیونیک لیمیتد وی علاوهبر سیستمهای اخطار دهنده باید به دستیار نیز مجهز باشد. در مقابل هیوندای اظهار نموده این موضوع درست نیست و سری آیونیک لیمیتد فقط از سیستمهای اخطار بهره میبرد.
در هر حال نگاهی به وبسایت شاخه آمریکایی هیوندای نشان میدهد تریمهای Hybrid SE، SEL و لیمیتد از آیونیک به اخطار برخورد از نقاط کور و اخطار عبور خودرو از پشت مجهز هستند. همچنین در هیچکدام از نسخههای برقی، هیبریدی و هیبریدی شارژی آیونیک خبری از سیستمهای دستیار راننده نیست.
با وجود این، مالک شاکی آیونیک میگوید چند بار در این مورد با هیوندای تماس گرفته، ولی خودروساز کرهای هیچ راهکار یا اقدام مناسبی انجام نداده است.