۶۳۰ روستای آسیب‌پذیر برای تامین آب مشکلات اساسی دارند

  • کد خبر : 285614
  • 02 آذر 1399 - 14:47
۶۳۰ روستای آسیب‌پذیر برای تامین آب مشکلات اساسی دارند
آبرسانی

تهران ( پانا) – فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو می‌گوید ۶۳۰ روستای آسیب‌پذیر و محروم در حوزه آب توسط قرارگاه سازندگی بسیج این وزارتخانه شناسایی شد.

به‌گزارش وزارت نیرو، “میثم جعفرزاده” در همایش سراسری فرماندهان رده‌های بسیج صنعت آب و برق کشور که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و محروم حوزه آب و برق از دیگر محورهای این قرارگاه است، ادامه‌داد: تا امروز ۶۳۰ روستا در حوزه آب شناسایی شده که به خاطر حضور در مناطق سخت‌گذر انجام فعالیت در آنجا دشوار است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به جلسات مختلف با دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی، افزود: مقرر شد روستاهایی که توسط دیگر دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی شناسایی می‌شوند، مشکلات حوزه آب و برق را با استفاده از ظرفیت فنی مهندسی قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو برطرف کنند.

وی، قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو را در زمینه کمک‌های مومنانه فعال برشمرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا این قرارگاه در چندین مرحله حدود ۱۲ میلیارد ریال از مجموعه وزارت نیرو کمک جمع آوری و توزیع کرد.

جعفرزاده خاطرنشان‌کرد: از حضور گروه‌های جهادی در بخش‌های مدیریت بحران به‌ویژه در شرایط خاص نیز می‌توان استفاده کرد، زیرا این گروه‌ها با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارند می‌توانند در این زمینه‌ها موثر باشند.

وی، حضور در فضای مجازی را دومین محور فعالیت مهم بسیج وزارت نیرو برشمرد و گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب به حضور فعال بسیجیان در فضای مجازی و رفع تهدیدها و با توجه به وجود ظرفیت بسیار خوب در این زمینه، جامعه نخبگان بسیج وزارت نیرو در دو رویکرد تحکیم مبانی انقلاب و استفاده از فضای مجازی در مسائل مهم صنعت آب و برق مانند پایداری و مدیریت شبکه حضور فعال دارد.

جعفرزاده افزود: برای مثال در زمان پیک مصرف در یک روز بر اساس آمار توانیر، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موجب صرفه‌جویی ۳۰۰ مگاوات شدیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون بسیج مهندسین با ظرفیت بالا می‌تواند زمینه ابتکار در حوزه آب و برق را فراهم کرده و با استفاده از این ظرفیت می‌توان عمده نیازهای هر استان را شناسایی کرد.

به گفته این مسوول، مجموعه بسیج وزارت نیرو و صنعت آب و برق با بیش از ۲۳۱ حوزه و پایگاه و در مجموع ۶۳ هزار و ۹۳۶ نفر بسیجی در سراسر کشور در حال فعالیت است.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه وزارت نیرو وظیفه تامین خدمات حیاتی کشور را بر عهده دارد، همه پرسنل در رده بسیجی قرار گرفته و فعالیت آنان به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی گفت: این قرارگاه بر اساس چند محور تشکیل شده که محور اصلی قرارگاه سازندگی دخالت نکردن در پروژه‌هایی که سرفصل بودجه‌ای در شرکت‌های آب و برق سراسر کشور دارند، است.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق جلساتی که با سازمان بسیج کشور داشتیم مقرر شد از پتانسیل خدمات فنی مهندسی این قرارگاه در بخش محرومیت‌زدایی آب و برق روستاها استفاده شود.

به گفته جعفرزاده، قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو در حال فعالیت در روستای “گلی” استان کرمانشاه است که در زمان زلزله سرپل ذهاب دچار آسیب شده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=285614

ثبت نظر

-