وضعیت کرونایی بهشهر چگونه قرمز شد؟

  • کد خبر : 284974
  • 02 آذر 1399 - 7:52
وضعیت کرونایی بهشهر چگونه قرمز شد؟

 

 

نیوز: به گزارش نیوز ، ستاد مقابله با کرونای کشور پیش از اعلام محدودیت های جدید در ( وضعیت کرونایی بهشهر )  که از دیروز شنبه اول آذر ماه با تقسیم بندی شهرهای کشور به قرمز ، نارنجی و زرد به اجرا گذاشته شد، وضعیت سه شهرستان مازندران را قرمز و ۱۹ شهرستان دیگر را نارنجی اعلام کرد.

وضعیت قرمز برای ساری به عنوان مرکز مازندران با مجموع جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر که حدود ۱۱۵ هزار نفر در شهر ساری سکونت دارند و آمل با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت که حدود ۲۴۰ هزار نفرشان ساکن شهر آمل هستند تا حدود زیادی برای ناظران و شهروندان توجیه پذیر بوده است ، ولی بهشهر که کمتر از یکصد هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری آن در شهر بهشهر ساکن هستند برای بسیاری پرسش برانگیز بوده است.

گذشته از این ساری به عنوان مرکز استان همواره پذیرای جمعیت سایر مناطق استان و غیربومیانی از سایر نقاط کشور بوده است. آمل هم به عنوان دروازه ورودی مازندران از جاده هراز که بیشترین تردد جاده ای استان را دارد در کنار مرکزیت صنعتی آن که بیش از ۴۰ درصد صنایع و تولیدات صنعتی مازندران را به خود اختصاص داده است ، مزید بر علت شده است که پرسش وضعیت قرمز بهشهر به صورت جدی تری مطرح شود.

طی چند روز گذشته این پرسش یکی از موضوعات کاربران در فضای مجازی بوده تا جایی که برخی این احتمال را مطرح کرده اند که آمار اغراق آمیزی از بیماران کرونایی شهرستان در اختیار ستاد مقابله با کرونا گذاشته شده است ، موضوعی که مسئولان شهرستان آن را رد کرده و بر این اعتقادند که عادی انگاری شهروندوان بهشهری در ماه مهر و آبان سبب شده تا شیوع کرونا شدت گرفته و آمار بیماران جدید بشدت افزایش یابد.

 

وضعیت کرونایی بهشهر چگونه قرمز شد؟ - نیوز

 

 آمار بستری بیماران جدید

فرماندار بهشهر در این مورد به خبرنگار نیوز گفت : آمار بستری بیماران جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بهشهر طی روزهای گذشته همواره رو به افزایش بوده است و همواره نیز مسئولان بهداشت و درمان شهرستان آمار شفاف و درست در اختیار ستاد شهرستانی و استانی مقابله با کرونا قرار دادند.

هادی خنجری افزود : بر خلاف گمانه زنی ها در فضای مجازی ، اعلام وضعیت قرمز در بهشهر کاملا منطبق بر واقعیت بوده است و طبق شاخصی که وزارت بهداشت برای تعیین رنگ کرونایی مناطق مختلف تعیین کرده ، بهشهر در شرایط قرمز قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در بهشهر توضیح داد : بر اساس آخرین وضعیت و آمار اعلام شده ما روز جمعه هشت بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در بهشهر داشتیم در حالی که تا پیش از این آمارها بیشتر بوده و وضعیت شهرستان هم بر اساس آمارهایی که قبل از جمعه به وزارت بهداشت داده شده بود ، ارزیابی شد.

وی افزود : وضعیت کرونایی بهشهر از دوشنبه هفته گذشته و براساس سامانه متمرکز کشوری که آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در آنجا ثبت می شود ، ارزیابی و قرمز اعلام شد و بر اساس همان شاخص ، اطلاع رسانی وضعیت قرمز در بهشهر انجام شد و در ارائه آمار بیماران کرونایی تحت هیچ شرایطی دستکاری صورت نگرفته و نمی گیرد و آمار کم یا زیاد نمی شود.

 

چراغ قرمز کرونا در بهشهر | خبرگزاری صدا و سیما

 

ارزیابی وضعیت کرونایی

خنجری با بیان اینکه آمارهای جدید برای ارزیابی وضعیت کرونایی شهرستان هفته آینده به روز می شود ، گفت : بر اساس شاخصی که وزارت بهداشت اعلام کرد هر جایی که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ نفر مبتلا به کرونا داشته باشد در وضعیت قرمز قرار می گیرد و ما پیش از اعلام محدودیت های جدید این آمارها را داشتیم.

فرماندار بهشهر از شهروندان و فعالان رسانه ای و شبکه های اجتماعی شهرستان خواست تا به جای زیر سئوال بردن آمار بیماران که منطبق بر واقعیات شهرستان است ، با طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا و محدودیت هایی که برای دو هفته به اجرا گذاشته شده است تا شرایط بهبود پیدا کند ، همکاری و همراهی کنند.

بستری ۱۹۶ بیمار کرونایی در آبان ماه 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر هم به خبرنگار نیوز گفت : در مجموع از اسفند ماه سال گذشته تاکنون آمارها به صورت دقیق به مراجع ذیربط ارائه شده است و طبق شاخص ها ما در وضعیت قرمز قرار داریم و هیچ قصور و کوتاهی از جانب کسی نبوده است.

محمدتقی صالح طبری افزود : بهشهر تا ۲۰ مهر دارای وضعیت زرد کرونایی بود ولی از این تاریخ به بعد با سیر صعودی شناسایی و بستری بیماران جدید مواجه شدیم و در وضعیت قرمز قرار گرفتیم.

وی اظهار داشت : در ماه آبان امسال ما ۱۹۶ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر بستری کردیم که از این تعداد ۱۵۰ نفر بومی و بقیه غیر بومی بودند. تست ۱۲۱ نفر از این افراد بومی در کرونا مثبت اعلام شد و با این وصف وضعیت بهشهر کاملا قرمز بود.

 

 

 کرونا

 

امیدواری به بهبود شرایط 

اجرای طرح محدودیت های جدید کرونایی در شهرستان بهشهر در نخستین روز ماه آذر و همراهی و همکاری مردم این امید را ایجاد کرده است که طی دو هفته آینده وضعیت منطقه از قرمز خارج شود.

فرماندار بهشهر در این مورد به خبرنگار نیوز گفت : طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی طرحی نو و تازه است که با قوت از بامداد دیروز شنبه آغاز شد و اگر چه هر طرح تازه ای با برخی مشکلات مواجه است ، اما با مدیریت همه جانبه نیروی انتظامی و اطلاع رسانی درست و بموقع به افراد، تنشی در اجرای طرح در بهشهر نداشته ایم.

وی افزود : از بامداد اول آذر ماه سه ورودی بهشهر در شرق و غرب و شمال به روی خودروهای غیربومی بسته شد. ممنوعیت های ترددی با حضور ماموران نیروی انتظامی با قوت به اجرا درآمد و ادامه دارد و خوشبختانه با همراهی مردم تاکنون در اجرای طرح مشکلی نداشتیم.

خنجری گفت : بیشترین مشکل ما عدم توجیه مناسب مردم و افراد در راستای تردد خودروهای بومی و غیربومی بوده است که باید با شفافیت کامل انجام شود و مردم بدانند که در این دوره از محدودیت ها، جریمه ها دستی نیست و به صورت دوربین و الکترونیکی ثبت می شود و لذا هر نوع ترددی خارج از ترددهای اعلام شده در طرح مشمول جریمه خواهند شد.

 

وضعیت کانیوزن در شرایط کرونایی

وی با اشاره به اجرای منع فعالیت صنوف سطح ۲ ، ۳ و ۴ در سطح شهرستان بهشهر به عنوان شهر با وضعیت قرمز ، یادآور شد : در این راستا هم با کمک اصناف و اداره صمت برنامه ریزی ها انجام و از فعالیت این صنوف جلوگیری شده است که البته مردم همکاری خوبی در این بخش داشته اند و تاکنون مشکلی نداشتیم و حضور یک سوم کانیوزن در ادارات هم با قوت اجرایی شده است.

فرماندار بهشهر با تاکید بر توجیه مناسب طرح در بین آحاد جامعه ، گفت : در حوزه اطلاع رسانی کرونا، وسیع تر و با شتاب بیشتری باید حرکت کنیم تا همه مردم در جریان وضعیت موجود در شهرستان در راستای کرونا قرار گیرند.

خنجری با اعلام این که شب گذشته هم ممنوعیت تردد خودرو از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اجرایی شد ، افزود : خوشبختانه در این بخش هم مشکلی نداشتم و شهروندان خوب رعایت کردند و اندک افرادی که در ساعات اولیه اجرای طرح همکاری نداشتند ، قطعا از امشب خودشان را هماهنگ خواهند کرد ضمن این که متخلفان باید بپذیرند که جریمه در انتظارشان است.

جریمه خودروها با پایش تصویری 

فرمانده انتظامی بهشهر هم به خبرنگار نیوز گفت : جریمه خودروها در مناطق با وضعیت قرمز از طریق پایش تصویری اعمال می شود و ما هیچ گونه دخل و تصرفی در این بخش نداریم و ورود خودرو غیر بومی به مناطق قرمز با جریمه یک میلیون تومانی همراه خواهد بود.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی افزود : ممنوعیت تردد خودروها در شهر از ۹ شب تا ۴ صبح هم مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد شد و پایش تصویری و صدور جریمه از طریق سامانه الکترونیکی هم از بامداد شنبه اول آذر فعال شد.

وی گفت : از همه مسافران و شهروندان می خواهیم که بر اساس قانون و مصوبات ستاد کرونا عمل کرده و با مدیریت ترددهای روزانه و شبانه ، در معرض جریمه قرار نگیرند.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284974

ثبت نظر

-