هفدهمین بخشش در گلستان/ حکم قصاص جوانی پس از ۱۶ سال لغو شد

  • کد خبر : 284906
  • 02 آذر 1399 - 6:48
هفدهمین بخشش در گلستان/ حکم قصاص جوانی پس از ۱۶ سال لغو شد

 

نیوز: به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان، خانواده مقتول بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

هفدهمین بخشش در گلستان/ حکم قصاص جوانی پس از ۱۶ سال لغو شد
هادی هاشمیان اظهار داشت: با لغو حکم قصاص این جوان که از ۱۶ سال پیش در زندان است، آزاد شد و فرصت جبران اشتباهات و زندگی دوباره را یافت.
وی گفت: در این پرونده، محکوم به قصاص، ناخواسته در دعوا سبب مرگ همسایه‌اش شد و به این ترتیب هم جان پدر دو فرزند را گرفت و هم روزهای خوب جوانی‌اش را از دست داد.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ناتوانی در کنترل خشم و نیاموختن مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو متاسفانه هراز گاهی اتفاقات ناگواری را رقم می‌زند و مرتکبین این حوادث ناگوار هم بلافاصله از کرده خود پشیمانند.

وی گفت: از ابتدای امسال ۱۶ حکم  قصاص  با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مدد ریش سفیدان، علما و بزرگان اقوام و طوایف استان، لغو شد.
هاشمیان افزود: امسال هزار و ۴۰۰ نفر محکومان جرایم غیرعمد که زندانی بودند یا در آستانه ورود به زندان قرار داشتند، با پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر استان و کمک از متنفذان و ریش سفیدان و با گذشت بزرگوارانه محکوم له پرونده ها، طعم آزادی و ماندن در کنار خانواده‌های خود را چشیدند.

 

 

بیشتر بخوانید:

رهایی ۴۰ زندانی محکوم به قصاص نفس در ۸ ماهه سال جاری در اصفهان

بخشش یک محکوم به قصاص در علی آباد کتول پس از ۹ سال

هفت زندانی محکوم به قصاص نفس در خراسان شمالی بخشیده شدند

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284906

برچسب ها

ثبت نظر

-