پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش

  • کد خبر : 284684
  • 02 آذر 1399 - 2:45
پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از نیوز از کیش، ساکنان و گردشگران این جزیره مرجانی و محصور در آب‌های نیلگون خلیج فارس در هنگام گذر از پارک ساحلی سیمرغ با لاشه نهنگ عظیم‌الجثه‌ای روبه‌رو شدند که امواج دریا آن‌را به ساحل آورده بود که مطمئنا به گل نشستن لاشه این نهنگ در ساحل جزیره زیبای کیش، حضور نهنگ‌ها را در آب‌های ایران تأیید می‌نماید.
پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش
به‌دنبال مشاهده این نهنگ عظیم‌الجثه در پارک ساحلی سیمرغ کیش، گروه‌هایی از آتش‌نشانی و شرکت عمران و خدمات کیش در محل حاضر شدند تا با استفاده از دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه کامیون جرثقیل، نسبت به انتقال لاشه این نهنگ پنج تنی و ۱۴ متر طول، اقدام کنند که بنا به اعلام کارشناسان، بزرگی و سنگینی و فاسد شدن این نهنگ موجب شد پس از ساعت‌ها تلاش توسط عوامل مربوطه از داخل آب بیرون کشیده و در همین ساحل هم دفن شد.
به گفته برخی از کارشناسان محیط زیست، این نهنگ از گونه بالن‌دار، نهنگ براید (نهنگ گرمسیری) بوده و بنا به دلایل مختلفی ممکن است به گل نشسته باشد و به گل نشستن این نهنگ را هم می‌توان تصادف با کشتی، گیر کردن در تور ماهیگیران، آلودگی دریا و بیماری از دلایل مرگ این گونه نهنگ برشمرد.
هرچند که با توجه به اینکه شواهد مشخصی روی بدن این نهنگ دیده نشده و علت مرگ آن نیاز به نمونه‌برداری آزمایشگاهی داشته و علت مرگ این نهنگ مطمئنا پس از نمونه‌برداری توسط اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش مشخص خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان محیط زیست بر این اعتقادند که ایران زیستگاه کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین پستاندار دنیا است. کوچک‌ترین پستاندار دنیا موسوم به حشره‌خوار کوچک در استان گلستان زندگی می‌کند و بزرگترین پستاندار دنیا نیز از خلیج‌فارس به‌عنوان بخشی از زیستگاه خود استفاده می‌کند و از این نظر ایران منحصربه‌فردترین زیستگاه پستانداران به‌شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284684

برچسب ها

ثبت نظر

-