تاریخ : شنبه, ۸ آذر , ۱۳۹۹ 13 ربيع ثاني 1442 Saturday, 28 November , 2020
0

امکان ارسال کالاهای ترانزیتی در کریدور شمال جنوب از مسیر دریایی مهیا شد

  • کد خبر : 284677
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲:۳۳
امکان ارسال کالاهای ترانزیتی در کریدور شمال جنوب از مسیر دریایی مهیا شد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۰ تهران (پانا) – مدیرکل ترانزیت گمرک گفت که با حرکت اولین شناور “رو رو” از بندر امیرآباد مازندران، در روز دوشنبه (۲۶ آبان ماه) و ارسال محموله های تحت پوشش کارنه تیر و پهلو گیری کشتی در بندر کوریک قزاقستان، امکان ارسال کالاهای ترانزیتی در کریدور شمال جنوب از […]

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۰

حمل و نقل دریایی

تهران (پانا) – مدیرکل ترانزیت گمرک گفت که با حرکت اولین شناور “رو رو” از بندر امیرآباد مازندران، در روز دوشنبه (۲۶ آبان ماه) و ارسال محموله های تحت پوشش کارنه تیر و پهلو گیری کشتی در بندر کوریک قزاقستان، امکان ارسال کالاهای ترانزیتی در کریدور شمال جنوب از مسیر دریایی مهیا شد.        

به گزارش گمرک، مصطفی آیتی اظهار کرد: با ایجاد خط “رور رو” در مسیر دریای خزر توسط سازمان بنادر و دریانوردی و ارسال کالا از این مسیر دریایی با پوشش کارنه تیر، ضمن کاهش زمان ارسال کالا، تجارت هند و کشورهای جنوب با روسیه، آسیای میانه و شمال اروپا از این مسیر تسهیل می شود.

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری “کارنه تیر” در گمرکات بنادر جنوبی از جمله چابهار و بنادر شمالی امیرآباد، انزلی و… تسهیلات لازم برای توسعه و تسهیل ترانزیت را در کریدور شمال – جنوب مهیا کرده است.

آیتی تاکید کرد: در بررسی های قبلی یکی از مشکلات ترانزیتی در کریدور شمال جنوب، عدم وجود اسناد واحد گمرکی و توقفات ناشی از انجام تشریفات قانونی در مرزهای کشورهای مسیر عنوان شده بود که با استفاده از” کارنه تیر” به عنوان سند گمرکی بین المللی واحد، عملا تسهیلات لازم برای کاهش توقفات ایجاد شد.

مدیرکل ترانزیت گمرک افزود: گمرک جمهوری اسلامی تبادل الکترونیکی اطلاعات کارنه تیر در کریدور شمال – جنوب و سایر کریدورها را در دستور کار داشته و امیداوریم با تبادل الکترونیکی اطلاعات در آینده گام های موثرتری در توسعه این مسیرها ایجاد کنیم.

آیتی تصریح کرد: به دنبال شیوع کرونا و بروزمحدودیت‌ها در برخی مرزهای زمینی، در مرداد ماه سال جاری نیز دو کریدور کتای (ایران -افغانستان – تاجیکستان – قرقیزستان) و ایران – افغانستان – ازبکستان با استفاده از پوشش تضمین “کارنه تیر” و از طریق قلمرو افغانستان به عنوان مسیرهای جدید و جایگزین افتتاح شد و تاکنون از این طریق محموله های زیاد صادراتی کشور و ترانزیتی از بنادر جنوبی به مقاصد آسیای میانه ارسال شده است.

گفتتی است؛ کنوانسیون تیر، مهمترین کنوانسیون ترانزیت بین المللی با ۷۶ کشور عضو و با حضور بزرگترین اقتصادهای دنیا است که جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین و فعالترین اعضای این کنوانسیون طی سال های اخیر بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.