تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

  • کد خبر : 284325
  • 01 آذر 1399 - 20:37
تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی
ومئند

تهران (پانا) – دبیر جشنواره و رئیس شبکه مروجان کتابخوانی کشور از تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی تا ۲۰ آذر خبر داد.

به گزارش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن حاجی زین العابدینی گفت: خوشبختانه در هفتمین گام برگزاری جشنواره مروجان کتابخوانی استقبال مناسبی شده و درخواست های تمدید زمان شرکت و ارسال مستندات فراوان بوده است. به همین خاطر و به منظور بهره گیری از تجربه و نوآوری های همه علاقه مندان به ترویج کتابخوانی زمان شرکت در جشنواره تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹تمدید شده است. (آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ آبان اعلام شده بود.)

جشنواره مروجان کتابخوانی یکی از فعالیت‌های شبکه مروجان کتابخوانی کشور است که با هدف هم افزایی در حوزه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی شکل گرفته است. این جشنواره تلاش کرده با شناسایی همه افراد، گروه ها و نهادهای فعال در حوزه کتابخوانی و مطالعه، با حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در این زمینه، به ارتقاء فعالیت های ترویج کتابخوانی کمک کند. ارزیابی اثربخشی و عملکرد جشنواره مروجان کتابخوانی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور، نشان می دهد در طول نزدیک به هفت سال فعالیت این مجموعه، مبانی نظری و فلسفی ترویج کتابخوانی توسعه یافته و درک عمومی از این فعالیتها رشد یافته است.

جشنواره کمک کرده فهم عمومی از اقدامات ترویجی در زمینه کتابخوانی به صورت روشنی رشد یافته و افراد و گروه ها بر اساس نظریه پردازی های غنی در این حوزه، به اقدامات مبتنی بر بنیادهای محکم نظری فکر کرده و توسعه عملکردی داشته باشند.

جشنواره مروجان کتابخوانی، فعالیتی فرهنگی و مردم‌نهاد است که نباید آن را به چشم رقابت و مسابقه نگاه کرد. بلکه هدف اصلی آن رونق بخشیدن به ترویج کتابخوانی به عنوان فعالیتی انسانی و سطح بالا و فرهنگی است و بیشتر از رقابت، اصلاح رفتارهای مطالعاتی و اثربخشی خواندن را هدف غایی خود می داند.

اطلاعات جشنواره و فعالیت های جنبی آن از طریق وبگاه جشنواره و صفحه اینستاگرام قابل دسترسی است.

از همه مروجان و علاقه مندان به ترویج کتابخوانی دعوت شده است ضمن شرکت در جشنواره، برای هم افزایی بیشتر در حوزه ترویج کتابخوانی، فیلم، عکس، صوت و هر گزارش دیگری که از برگزاری فعالیتهای ترویج کتابخوانی خود دارند را برای صفحه اینستاگرامی جشنواره یا به ایمیل آن بفرستند.

نحوه داوری
داوری در سه مرحله انجام خواهد گرفت. در مرحله اول، آثار رسیده از نظر همخوانی با شاخص های جشنواره ارزیابی خواهند شد و برخی از آثار ریزش خواهند داشت. در مرحله دوم، شورای شبکه مروجان کشور به ارزیابی آثار پرداخته و در هر بخش، چند اثر شاخص و برتر را برای داوری نهایی مشخص می کند. در نهایت، داوری نهایی با ارزیابی داوران صاحب نظر و نخبه در حوزه های فرهنگی و ترویج کتابخوانی انجام شده و برگزیدگان نهایی مشخص خواهند شد.

زمان‌بندی جشنواره
اعلام فراخوان یک مهرماه ۹۹
تمدید مهلت شرکت در جشنواره ۲۰ آذرماه ۹۹
داوری و اعلام نتایج ۲۰ دی ماه ۹۹
برگزاری جشنواره نیمه دوم بهمن ماه ۱۳۹۹

مشخصات دبیرخانه جشنواره
نشانی وبگاه جشنواره: http://bookpromotion.ir/؛ www.moravejan.ir
نشانی پستی: تهران- خیابان مطهری- خیابان فجر – شماره ۷- ساختمان فجر- طبقه پنجم- دبیرخانه شبکه مروجان کتابخوانی کشور
تلفکس: ۸۸۳۴۲۹۸۰ – ۸۸۳۴۲۹۷۹؛
رایانامه (پست الکترونیک): moravejan.ketab@gmail.com

همچنین از پوستر هفتمین دوره این جشنواره رونمایی شد. طراح و گرافیست این پوستر اکرم زین العابدین است که طرح وی از میان طرح های راه یافته به دبیرخانه جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب و تایید شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284325

برچسب ها

ثبت نظر

-