دختران ایرانی در مسیر موفقیت

  • کد خبر : 284156
  • 01 آذر 1399 - 18:17
دختران ایرانی در مسیر موفقیت

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۵

دختر موفق

تهران (پانا) – مهدیه مهدوی، یکی از دختران دانش‌آموز موفق اصفهانی است که هم اکنون که دانش آموز پایه یازدهم است توانسته مقام های زیادی در رشته های مختلف ورزشی علاوه بر تحصیلات موفق، کسب کند. او از پایه هفتم مقام های مختلفی تا به امروز در چندین رشته ورزشی کسب کرده است.

وقتی معلم آموزش خبرنگاری مان سوژه این ماه خبرنویسی را «گفتگو با یک دانش‌آموز موفق از نظر خودمان تعریف کرد»، دایم با خودم فکر می کردم چرا از موفقیت دختران سرزمینم ننویسم. این شد که به سراغ یکی از دانش آموزان دختر موفق از نگاه خودم رفتم و با او گفتگو کردم. در کشور عزیزمان، ایران، دختران بسیار زیادی توانسته اند به درجات بالای علمی، ورزشی و هنری برسند و افتخارات زیادی را کسب کنند.

مهدیه مهدوی، یکی از همین دختران موفق و محصّل در مدرسه فرزانگان یک استان اصفهان است. او دارنده مقام اول مسابقات بین مدارس در رشته والیبال در پایه هشتم و نهم، مقام اول دو میدانی و آمادگی جسمانی در پایه هفتم، مقام اول و دوم استانی کاراته، مقام سوم کشوری کاراته و همچنین دارنده رتبه سوم آزمون پیشرفت تحصیلی سمپاد است.
مهدوی در گفت و گو با پانا می گوید: من در بچگی همیشه، هم به ورزش، هم به هنر و هم به تحصیل و کتاب علاقه زیادی داشتم و سعی می کردم شخصیت تک بعدی نداشته باشم. همیشه سعی می کنم با توانایی که دارم، در هر زمینه ای بهترین خودم باشم.
وی می افزاید:‌ در زمینه ورزشی، من از کلاس سوم دبستان تا به الان که در کلاس یازدهم تحصیل می کنم، به کلاس های مختلفی رفته ام تا بتوانم استعداد خود را بشناسم، اما از همان ابتدا هم به رشته والیبال علاقه بسیاری داشتم. فکر میکنم در این ورزش استعداد هم دارم و امیدوارم بتوانم به درجات بالایی در این زمینه دست یابم، البته من در این زمینه همواره مشکلاتی هم داشته ام و اتفاقات مختلفی مثل شکستن دست و… نیز برای من‌‌‌‌اتفاق افتاده ‌است، ‌‌‌‌‌‌‌اما هیچگاه عقب نشینی نکرده‌ام، درست است که شاید تا الان به درجات بالایی دست‌نیافته‌ام اما امیدوارم بعد از کنکور بتوانم به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کنم.
مهدوی عنوان می کند: در زمینه تحصیلی، از ابتدا سعی داشتم جزو برترین نفرات باشم، به همین خاطر زمانی که در کلاس ششم بودم، برای تحصیل در مدرسه فرزانگان تلاش بسیار زیادی کردم و توانستم در مدرسه فرزانگان ۱ استان اصفهان قبول شوم و تا به امروز من همواره جزو ۱۰ نفر برگزیده بین مدارس سمپاد در استان اصفهان بوده‌ام.
او درباره اخلاق و شخصیت یک دختر موفق بیان می کند: از نظر من یک دختر موفق ایرانی، علاوه بر موفقیت در زمینه های ورزشی، هنری و تحصیلی باید از لحاظ اخلاقی برتر باشد و سعی کند مغرور نباشد و در درس ها به دوستانش کمک کند. از نظر من هر کس باید بهترین خودش باشد و به داشته های خودش افتخار کند و همواره در مسیر پیشرفت قدم بگذارد.

*ثنا علیزاده، خبرنگار دانش آموز منطقه ۲

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284156

ثبت نظر

-