پروژه آموزش پرستار دیابت رونمایی شد

  • کد خبر : 283803
  • 01 آذر 1399 - 14:00
پروژه آموزش پرستار دیابت رونمایی شد

 

 

 

نیوز:به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و آموزش، مدیر گروه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: شکل‌گیری این دوره براساس یک تقاضا و درخواست رخ داد که این تقاضا و درخواست به یک کمیته تخصصی در وزارت بهداشت ارجاع داده شد و در آنجا با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف بررسی شد و تدوین دوره آموزشی پرستار دیابت در دستور کار قرار گرفت.

شهرزاد غیاثوندیان اظهار داشت: جلسات متعددی با حضور اساتید این حوزه برگزار شد و برنامه‌ای نوشته شد که براساس آن ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره و جزییات مربوط به آن مشخص شد. قرار است در این دوره آموزشی به ویژه روی ارتقای مهارت‌های پرستاران دیابت کار شود و بخشی هم برای مسائل تئوری لحاظ شده است.

غیاثوندیان ادامه داد: در تهیه برنامه آموزشی پرستار دیابت اساتید پزشک و پرستار با هم مشارکت داشته‌اند و در واقع این برنامه، کار مشترک بین پزشکان و پرستاران محسوب می‌شود که امروز نیز از آن رونمایی شد.

 

رونمایی از پروژه آموزش پرستار دیابت در کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

 

وی خاطرنشان کرد: قرار است این دوره به صورت ۲.۵ ماهه و با احتساب برگزاری دوره در تمام روزهای هفته برگزار شود. البته با توجه به اینکه نمی‌توان پرستاران را بطورکامل از محیط کاری‌شان منفک کرد و احتمالا این دوره در روزهای آخر هفته برگزار خواهد شد، طول دوره نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

مدیر گروه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: همچنین در فاز نخست آموزش ۳۰ پرستار دیابت برنامه‌ریزی شده و قرار است روی ارتقای مهارت‌های آنها هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار شود.

 

پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران رونمایی شد | اقتصاد ملی آنلاین

 

۴۱۵ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا اند

هم اکنون حدود ۴۱۵ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند. ۸.۸ درصد جمعبت بزرگسال دنیا دچار این بیماری هستند و پیش‌بینی می شود تا سال ۱۴۱۹ تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶۴۲ میلیون نفر برسد. بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد است و تا سال ۱۴۱۹ بیش از ۹ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند بود.

 

 

 

در نیوز بیشتر بخوانید:»

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=283803

ثبت نظر

-