راهکار جدید شرکت Nanoracks برای رفع مشکل زباله های فضایی+عکس

  • کد خبر : 283101
  • 01 آذر 1399 - 2:32
راهکار جدید شرکت Nanoracks برای رفع مشکل زباله های فضایی+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تکنا، Nanoracks  ماموریت های فضایی زیادی را انجام داده و اخیراً نیز در انتقال محموله های تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی شرکت داشته است.
طرح کمپانی Nanoracks به نام Outpost قرار است زباله دانی های در حال حرکت در اطراف زمین را بازیافت کند. فرآیند ارسال راکت به فضا معمولاً دارای مراحل متعددی است که طی آن قسمت هایی از راکت برای کاهش وزن از یکدیگر جدا می شوند. بخش پایینی پس از مصرف سوخت به زمین بازگشته و بخش بالایی نیز وارد اتمسفر می‌شود تا محموله فضایی را تحویل دهد. پس از آن نیز به زباله های فضایی تبدیل شده و در مدار قرار می گیرد. اما سوال اینجاست که آیا سوخت کافی برای بازگشت به زمین ندارد؟


راهکار جدید شرکت Nanoracks برای رفع مشکل زباله های فضایی+عکس

آژانس فضایی اروپا اعلام کرده است که در بین زباله های فضایی بدنه های راکت از بزرگترین تهدیدها برای دیگر فضاپیما ها خواهد بود. جفری منبر، به عنوان مدیر عامل شرکت Nanoracks اعلام کرد این زباله‌ها در واقع معدنی از طلا هستند. زیرا بخش های راکت مراحل کیفی بسیاری را طی می‌کند تا به فضا وارد شود و در واقع از مقاومت بسیار بالا و ایمنی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل این شرکت قصد دارد با کمک زباله های فضایی یک ایستگاه فضایی راه اندازی کند. این شرکت عنوان کرد تلاش خواهد کرد تا با تمرکز برای پروژه Outpost و با استفاده از نمای بیرونی راکت، اتصال ماژول های توان و پیشرانش به بدنه را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=283101

ثبت نظر

-