اخراج کی‌روش از کلمبیا قطعی شد/ ۲ میلیون دلار غرامت برای کارلوس

  • کد خبر : 282957
  • 30 آبان 1399 - 22:51
اخراج کی‌روش از کلمبیا قطعی شد/ ۲ میلیون دلار غرامت برای کارلوس

به گزارش خبرنگار مهر، باخت تیم ملی فوتبال کلمبیا به اروگوئه و اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خشم هواداران کلمبیا و رسانه‌های این کشور را در پی داشت و کارلوس کی روش سرمربی کلمبیا در پیکان انتقادات قرار گرفت.

تیم کی روش نه تنها به رده هفتم جدول مسابقات انتخابی جام جهانی منطقه آمریکای لاتین سقوط کرد بلکه دریافت ۶ گل در بازی با اکوادور چیزی برای دفاع از این مربی در کلمبیا باقی نگذاشت؛ بخصوص اینکه نایب رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا هم بزرگترین منتقد و دشمن کی روش بود.

طی یک روز گذشته خبرهای زیادی از وضعیت کی روش در تیم ملی کلمبیا منتشر شده است اما شاید مهمترین آنها مربوط به خبر روزنامه «رکورد» پرتغال باشد که ارتباط خوبی با این مربی پرتغالی دارد.

رکورد تاکید کرده است که جدایی کی روش از کلمبیا قطعی است و این مربی که تا جام جهانی ۲۰۲۲ قرارداد داشت، با دریافت ۲ میلیون دلار غرامت به کارش در کلمبیا خاتمه می‌دهد.

رکورد در خبر خود ابتدا به نقل از یک برنامه رادیویی در کلمبیا نوشت: «خروج کارلوس کی روش از سرمربیگری تیم کلمبیا قریب الوقوع است و فدراسیون فوتبال باید ۲ میلیون دلار هزینه غرامت بپردازد. مذاکرات با مدیر برنامه کی روش برای نحوه پرداخت مرحله‌ای این پول در حال انجام است.»

این روزنامه پرتغالی و نزدیک به کی روش در ادامه خبر خود آورده است: «در قرارداد کی روش غرامت فسخ قرارداد آورده شده است که این بند به مبلغ ۲ میلیون دلار برای طرفی که پیش از پایان قرارداد اقدام به فسخ کند، هزینه خواهد داشت. با این حساب فدراسیون کلمبیا این هزینه را متحمل می‌شود … تصمیم برای کنار گذاشتن کی روش از طریق رامون خسورون رئیس فدراسیون به وی اعلام شده است. کل این پروسه در یک محیط آرام و به دور از تنش انجام شده است.»

رکورد همچنین درباره سرمربی پرتغالی که سابقه کار در تیم ملی فوتبال ایران را هم دارد، نوشت: «کی روش آرامش دارد و با وجدان آرام از کلمبیا می‌رود. کلمبیا در مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ و در جریان مسابقات حتی یک گل هم دریافت نکرد. این تیم در ضربات پنالتی به شیلی در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و حذف شد. این بهترین عملکرد کی روش در این کشور از آمریکای لاتین است.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=282957

ثبت نظر

-