راه‌اندازی دوباره کارخانه لوله پلی اتیلین دهگلان و بازگشت به کار ۱۵ کارگر

  • کد خبر : 282229
  • 30 آبان 1399 - 11:16
راه‌اندازی دوباره کارخانه لوله پلی اتیلین دهگلان و بازگشت به کار ۱۵ کارگر

راه‌اندازی دوباره کارخانه لوله پلی اتیلین دهگلان و بازگشت به کار ۱۵ کارگر

یک منبع کارگری در کردستان از بازگشایی کارخانه تولید لوله پلی اتیلین دهگلان و راه‌اندازی مجدد آن پس از گذشت چهار سال از تعطیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران کارخانه لوله پلی اتیلین دهگلان در تشریح جزئیات بازگشایی این کارخانه گفت:  کارخانه پلی اتیلین دهگلان که به علت انباشت بدهی‌های بانکی از چهار سال گذشته تعطیل شده بود، با مساعدت مسئولان کشوری و استانی مجددا راه‌اندازی شد.


او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کارگر این کارخانه مجددا مشغول بکار شده‌اند و قرار است در صورت افتتاح فاز بعدی کارخانه تعداد کارگران به ۶۰ نفر افزایش پیدا کند، در ادامه افزود: جذب مجدد این تعداد کارگر بیکار شده تبعات بسیار مثبتی را در بازار کسب و کار استان به همراه دارد.


او گفت: متاسفانه در این مقطع زمانی منابع بانکی از این کارخانه حمایت مالی نکردند و افزایش بدهی‌های کارخانه باعث شد تا کارفرما مجبور به تعطیلی این کارخانه شود. در نتیجه این اتفاق، ۴۵ کارگر شاغل در دو شیفت تعدیل و بیکار شدند.


به گفته وی؛ این واحد تولیدی از سوی قوه قضائیه با همکاری سایر مسئولان استانی بویژه استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی حوزه صنعت معدن تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بازگشایی شد.


این فعال کارگری اضافه کرد: حدود دو ماه تیم تعمیرات این کارخانه برای راه‌اندازی و تعمیر خرابی‌های احتمالی دستگاهایی که بیش از چهارسال خاموش بوده‌اند، در کارخانه مستقر بود.


او در ادامه با بیان اینکه افزایش بدهی‌های مالی و جرایم آن مشکل اساسی این واحد تولیدی بود، اظهار کرد: مسئولان این کارخانه امیدوارند با حمایت دولت و بانک‌ها هر چه زودتر بتوانند با افزایش روند تولید و تعداد نیروی کار کارخانه به بازارهای خارجی دست پیدا کنند.


به گفته این فعال کارگری؛ نظارت کامل دولت بر کارخانه لوله پلی اتیلین دهگلان و سایر واحدهای تولیدی مشابه باعث ایجاد انگیزه تولید در کشور خواهد شد.


او در خاتمه ضمن قدردانی از پیگیری مسئولان برای بازگشایی این کارخانه، افزود: اگر این کارخانه به طور کامل احیا شود گنجایش اشتغال تعداد زیادی از کارگران بیکار در منطقه را داراست و ادامه این روند و بازگشایی کارخانجات تعطیل باعث رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=282229

برچسب ها

ثبت نظر

-