وازلین برای پوست/آیا به عنوان یک مرطوب کننده استفاده شود؟

  • کد خبر : 28170
  • 27 تیر 1400 - 11:00
وازلین برای پوست/آیا به عنوان یک مرطوب کننده استفاده شود؟

نیوز:  وازلین مخلوطی از روغن های معدنی و وکس است که یک ماده نیمه جامد را تشکیل می دهد. این محصول خیلی تغییر نکرده است از آن وقت که رابرت آگوستوس چیسبو در سال 1859آن را کشف کرد.تقریباً در هر داروخانه یا فروشگاه مواد غذایی می توانید ژل نفتی مرطوب کننده ، بنام بنزینیوم را پیدا کنید که تحت نام تجاری وازلین فروخته می شود. وازلین ترکیبی سفید و زرد رنگ از روغن های معدنی و موم های مبتنی بر نفت است. ماده اصلی وازلین ، نفت است. وازلین بروی پوست سدی محکم و ضد آب تشکیل می دهد. این امر باعث می شود به پوست شما کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند و به عنوان یک داروی خانگی مناسب برای درمان خشکی پوست باشد.

اگرچه وازلین برای درمان پوستی خشک بسیار مفید است اما این ماده بسیار چرب است و احساس سنگینی روی پوست ایجاد می کند. بنابراین استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده کلی روزانه پوست به طور کلی عملی نیست.

آیا وازلین مرطوب کننده خوبی است؟

به گفته محققان ژل نفتی یکی از مرطوب کننده های موثر در بازار است. روی پوست شما قرار می گیرد و در واقع مانعی ایجاد می کند تا آب از پوست شما خارج نشود. وازلین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده روزمره برای پوست های خیلی خشک استفاده شود. برای افرادی که پوست طبیعی دارند، وازلین می تواند در افزودن رطوبت به نواحی خشک بدن آنها مانند آرنج و زانوها مفید باشد.

اگرچه ژل نفتی در مرطوب نگه داشتن پوست موثر است، متاسفانه کاملاً چرب و سنگین است و می تواند لباس را لکه دار کند. با این حال ، برند وازلین لوسیون ها، کرم ها و همچنین روغن ها و سرم هایی را به فروش می رساند که حاوی مقادیر کمتری از ژل نفتی کلاسیک آن باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

چگونه با وازلین موهای زائد بدن را از بین ببریم ؟

این محصولات احساس سبکتری روی پوست ایجاد می کنند و همچنین کمتر باعث کثیفی لباس می شوند به همین دلیل بسیاری از افراد این محصولات را برای استفاده روزانه مناسب تر می دانند.

وازلین برای پوست

اگر قصد دارید از وازلین به عنوان یک مرطوب کننده روزانه استفاده کنید

قبل از آنکه لباس های خود را تن کنید از وازلین استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه کاملا جذب بدن شما شود سپس قبل از پوشیدن لباس می توانید از یک حوله یا دستمال برای پاک کردن اضافی آن استفاده کنید تا لباس خود را لکه دار نکنید.

آیا می توانید از وازلین برای صورت خود استفاده کنید؟

افرادی که دارای پوست صورت خشکی هستند می توانند از وازلین برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنند. اما اگر پوست شما مستعد به آکنه و جوش می باشد از وازلین استفاده نکنید. استفاده از وازلین برای این نوع از پوست ممکن است باعث بدتر شدن آکنه و جوش شما شود.

آیا وازلین برای پوست های خشک مناسب است؟

وازلین یک مرطوب کننده بسیار مناسب برای پوست های خشک است. استفاده از لایه ای از وازلین روی پوست خشک باعث از بین نرفتن رطوبت پوست می شود. وازلین برای درمان قسمت های خشک بدن بسیار مفید است. این قسمت ها عبارتند از:

پاشنه پا

آرنج

زانوها

دست ها

بنیاد ملی اگزما وازلین را به عنوان مرطوب کننده برای مبتلایان به اگزما و سایر بیماری های ناشی از خشکی پوست توصیه می کند. تحقیقات نشان می دهد که وازلین یک پیشگیری مطمئن و مقرون به صرفه در خانه برای نوزادانی است که علائم اگزما دارند. شما می توانید اثربخشی وازلین را با استفاده کردن آن سریعا پس از حمام افزایش دهید.

وازلین برای پوست چرب

آیا وازلین برای پوست های چرب مفید است؟

وازلین می تواند بخشی از یک روش معمول مراقبت از پوست برای افراد دارای پوست چرب باشد. مهم است که به جای اینکه آن را چرب کنید، پوست خود را سالم نگه دارید. بعد از تمیز کردن پوست، می توانید این کار را با استفاده از وازلین انجام دهید. انجام این کار باعث می شود پوست شما تمیز، مرطوب و احتمال تولید روغن اضافی کمتر شود.

آیا می توانید از وازلین برای خشکی پوست اطراف چشم استفاده کنید؟

سازندگان وازلین به مشتریان اطمینان می دهند که محصول آنها برای استفاده در پلک و اطراف چشم بی خطر است. در حقیقت پزشکان از ژل نفتی به عنوان بخشی از سونوگرافی چشم استفاده می کنند.

آیا می توانید از وازلین برای زخم های خود استفاده کنید؟

وازلین حتی می تواند به بهبودی پوست آسیب دیده کمک کند. شما می توانید از وازلین برای ضایعات و خراش های سطحی استفاده کنید. وازلین به مرطوب نگهداشتن زخم ها، سرعت بخشیدن به روند بهبودی و جلوگیری از خارش کمک می کند. روزانه زخم را با صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید و سپس وازلین را بمالید. وازلین همچنین برای درمان مواردی خفیف ناشی از وزش باد بسیار مفید است. وازلین را روی زخم های عمیق یا سوختگی قرار ندهید ،زیرا این عمل می تواند باعث ناراحتی و تداخل در روند بهبود شود.

در حالی که ثابت شده است که وازلین یکی از موثرترین مرطوب کننده های پوستی در دسترس است اما برخی از اشکالات استفاده از وازلین به عنوان مرطوب کننده عبارتند از:

بو، اگرچه می توانید یکی از محصولات رقیق شده وازلین را امتحان کنید، که اغلب حاوی عطرهای دیگری است.

احساس چربی و سنگینی

امکان لکه دار کردن لباس

اگر پوست روغنی دارید، آکنه افزایش می یابد

مرطوب کننده های جایگزین

اگر به دنبال گزینه های ساده دیگری برای جایگزینی وازلین هستید که باعث ایجاد شگفتی بروی پوست های خشک شود می توانید محصولات زیر را امتحان کنید:

روغن آرگان

روغن نارگیل

کره بدن با اسانس کاکائو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=28170

ثبت نظر

-