محدودیت هایی کرونایی در شهرهای گلستان/۴ شهرستان قرمز هستند

  • کد خبر : 280787
  • 29 آبان 1399 - 11:06
محدودیت هایی کرونایی در شهرهای گلستان/۴ شهرستان قرمز هستند

 

نیوز:

محدودیت هایی کرونایی در شهرهای گلستان/۴ شهرستان قرمز هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه چهارشنبه در خصوص محدودیت های کرونایی و آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهارکرد: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان با افزایش روبرو شده است.

وی افزود:

شهرستان های آق قلا، گرگان، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان های مینودشت، مراوه تپه، گنبد، گمیشان، گالیکش، کردکوی، علی آباد، بندرگز و آزادشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان رامیان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

فاضل از بستری ۴۸۴ بیمار کرونایی در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۱۱ نفر در آی سی یو بستری بوده و ۴۸ بیمار هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۵۳ درصد مبتلایان بیش از ۵۵ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فوتی کرونایی داشتیم، ادامه داد: در مجموع هزار و ۹۵ نفر در گلستان با تست مثبت کرونا فوت کردند.

گفتنی است طبق گفته فاضل، براساس مصوبات ستاد کرونا محدودیت ها در شهرستان های قرمز آق قلا، گرگان، بندرترکمن و کلاله به این ترتیب است:

همه مشاغل تعطیل هستند به جز مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امدادرسانی و نجات و تامین (اورژانس، آتش نشانی و …)، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تامین مایحتاج ضروری، مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی (خدمات اضطراری آب، برق و…).

حدود یک سوم کانیوزن در محل کار حضور می یابند. تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری است. به مدت دو هفته نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است. تردد خودروها با پلاک بومی در این شهرها مجاز استاما تردد خودروها با پلاک غیربومی در این شهرها، ممنوع است. همچنین تردد خودرو با پلاک شهرهای قرمز در سایر شهرها هم ممنوع است.

براساس مصوبات ستاد کرونا محدودیت ها در شهرستان های نارنجی مینودشت، مراوه تپه، گنبد، گمیشان، گالیکش، کردکوی، علی آباد، بندرگز و آزادشهر به شرح ذیل است:

محدودیت مشاغل گروه سه و چهار در این شهرها اجرا می شود. که جزییات آن از سوی ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد.

یک دوم کانیوزن در محل کار حضور پیدا می کنند. تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری است. به مدت دو هفته نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است. خودروهای بومی با پلاک بومی این شهرها نمی توانند. از شهر خود خارج شوند. و به شهر دیگر هم نمی توانند. وارد شوند.

براساس مصوبات ستاد کرونا محدودیت ها در شهرستان زرد رامیان به شرح ذیل است:

سطح شغلی ۴ در آنها محدود خواهد شد. دو سوم کانیوزن حضور پیدا خواهند کرد. تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری است. به مدت دو هفته نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است. تردد خودروها براساس شرایط، متعاقباً اعلام می شود.

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280787

ثبت نظر

-