قیمت جهانی طلا با تقویت امیدها به واکسن ویروس کرونا افت کرد

  • کد خبر : 280745
  • 29 آبان 1399 - 10:27
قیمت جهانی طلا با تقویت امیدها به واکسن ویروس کرونا افت کرد

 

 

 

به گزارش نیوز:  قیمت طلا در آغاز معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر خبرهای خوش از واکسن ویروس کرونا و کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران افت کرد.

قیمت جهانی طلا امروز 99/03/14| بازار جهانی طلا و دلار در انتظار تولید واکسن  کرونا- اخبار اقتصاد جها - اخبار اقتصادی تسنیم - Tasnim

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت طلا در آغاز معاملات روز پنجشنبه تحت تأثیر خبرهای خوش از واکسن ویروس کرونا و کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران افت کرد.

تا ساعت ۷:۱۵ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۶ درصد افت کرد و به ۱٫۸۶۶.۶۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۴۶ درصد افت کرد و به ۱٫۸۶۵.۳۰ دلار رسید.

غول‌های دارویی آمریکا و آلمان، فایزر و بایون‌تک اعلام کردند واکسن کرونای آنها ۹۵ درصد مؤثر بوده است.

این اخبار باعث شد از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران کاسته شده و ریسک‌پذیری آنها افزایش یابد و به این ترتیب تقاضای خرید طلا در جهان افت کرد.

بازیابی طلا، پالادیوم و پلاتین از آلیاژ حاوی این فلزات - ایزی گلد

همراهی نقره با طلا و پلاتین با پالادیوم

در بازار دیگر فلزات گران‌بها، نقره با طلا همسو بود اما پلاتین و پالادیوم افزایشی بودند. هر اونس نقره با ۰٫۵ درصد کاهش به ۲۴٫۳۴ دلار رسید، پالادیوم با ۱٫۳ درصد رشد به ۲۳۴۹ دلار افزایش یافت و پلاتین با ۱٫۹ درصد صعود بر روی ۹۴۲٫۵ دلار قرار گرفت.

پلاتین در هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی را با رشد ۹٫۵ درصدی تجربه کرده بود. چشم‌انداز این فلز گران‌بها به دلیل کسری عرضه و امید‌های بهبود اقتصادی در نتیجه واکسن بسیار مثبت برآورد می‌شود.

رفت برگشت بیت‌کوین بین ۱۷ و ۱۸ هزار

با وجود این که بیت‌کوین امروز بسیار خبر ساز بود و نظر بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد، قیمت پایانی روز طلا، تقریباً بدون تغییر ماند.

بیت‌کون هفته‌های بسیار افزایشی را تجربه کرده است. بیت کوین پس از عبور از سقف روانی ۱۷ هزار دلار در روز گذشته، امروز سقف ۱۸۰۰۰ دلاری را هم شکست و تا نزدیکی نیمه دوم این کانال پیش رفت.

اما با رسیدن بهز ۱۸٫۴۶ هزار، پیشروی آن متوقف شد و حتی نتوانست کانال ۱۸۰۰۰ را حفظ کند. آخرین قیمت بیت‌کوین در ساعت ۱ بامداد ۱۷٫۷۹ هزار دلار ثبت شده که نسبت به روز کاری قبل، رشد ۰٫۶۴ درصدی را نشان می دهد.

 

با اخبار نیوز همراه اشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280745

ثبت نظر

-