رپورتاژ آگهی چیست ❓ و چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم ❓

  • کد خبر : 280609
  • 29 آبان 1399 - 8:56
رپورتاژ آگهی چیست ❓ و چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم ❓

 

 

نیوز: در ادامه مقاله چرا باید از تسمینو رپورتاژ آگهی بخریم قصد داریم درباره اینکه رپورتاژ آگهی چیست صحبت کنیم در واقع برای تبلیغ در فضای آنلاین، گاهی میتوان از روشهای تبلیغات آفلاین به طریقی دیگر استفاده کرد.

 رپورتاژ آگهی یا Advertorial هم نمونه ای از همین مدل تبلیغات اینترنتی است؛ تبلیغاتی که به نوعی غیر مستقیم هم روی مخاطب و هم سئو سایت تاثیر گذاشت.

 

سئو چیست؟ راهکارهای کلیدی بهینه سازی وب سایت | شایگان

 

رپرتاژ یکی از روشهای تبلیغات چاپی است که پیش از این از طریق مجلات و روزنامه ها مورد استفاده قرار میگرفت. اما در حال حاضر و در فضای آنلاین، از همین مدل تبلیغ از طریق انتشار محتوا در سایر وبلاگها، استفاده میشود. پس شاید تبلیغات چراغ خاموش در فضای آنلاین و آفلاین را بتوان پاسخ کوتاه و صریح سوال رپورتاژ آگهی چیست ؟ ، در نظر گرفت.

روشهای مختلفی برای انتشار رپرتاژ وجود دارد، مانند محتوای متنی یا ویدئویی. اما از آنجایی که محتوای متنی هنوز هم گل سر سبد گوگل در نظر گرفته میشود، انتخاب اول بسیاری از افراد، نگارش متنی کاربردی هم برای رفع نیاز کاربر و هم برای قرار دادن لینک و گرفتن بک لینک از سایت مد نظرشان است.

در صورتی که برای تهیه و تعیین استراتژی لینک سازی به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص سوال رپورتاژ چیست و تفاوت آن با بک لینک هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 


>>>خبر مرتبط:

گزارش تغییرات الگوریتم‌های گوگل با تحلیل جت سئو

 


The Top 5 Ways to Prove the Real Value of SEO

🔰 رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی یا Advertorial یکی از شیوه های سنتی تبلیغات آفلاین است که با کمی تغییر در سبک استفاده به فضای آنلاین هم راه پیدا کرده است. پیش از این کسب و کارها برای معرفی محصول و خدمات خود به افراد، از روزنامه و مجلات خبری جهت انتشار یک متن تبلیغاتی استفاده میکردند.

متنی که در ظاهر کاربردی و یا خبری بود، اما در باطن اشاره ای غیر مستقیم به روش رفع نیاز یا سوال مخاطب داشت. در حال حاضر، از این روش به عنوان یکی از روشهای قدرتمند تبلیغات بومی، استفاده میشود. روشی که اصلیترین مزایای آن عبارت هستند از: افزایش آگاهی از برند، رفع نیاز مخاطب و بهبود رتبه سئو سایت.

بعد از دریافت پاسخ سوال رپورتاژ آگهی چیست، نوبت به بررسی این مدل از تبلیغات در سئوی سایت میرسد؛ مسئله ای که هدف اصلی ما در این مقاله است.

قوانین گوگل برای سئوی (SEO) سایت | مدرسه کسب و کار آیا

🔰 مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

    • بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو : رپرتاژ آگهی یکی از روشهای موثر لینک سازی است که در مدت زمانی معمولا کوتاه تاثیر چشمگیری در بهبود سئوی سایت دارد. در صورتی که نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت شده باشد، سیگنالی که برای موتورهای جستجو ارسال میشود، نشان از معتبر بودن سایت شما دارد، مسئله که سرانجام به بهبود رتبه سایت شما کمک شایانی میکند.

 

    • افزایش ترافیک سایت : گرچه هدف اصلی از انتشار رپرتاژ افزایش ترافیک نیست، اما اگر سایت مقصد و موضوع درست انتخاب شده باشد، قطعا منجر به افزایش ترافیک سایت هم خواهد شد.

 

    • افزایش آگاهی از برند و برندینگ : برند منشن یکی از روشهای لینک سازی است. در این مدل، در متن رپورتاژ هیچ لینکی از سایت وجود ندارد و به استفاده از نام برند اکتفا میشود. مشابه با زمانی که نام یک برند در شبکه های اجتماعی تکرار شده و اصطلاحا سوشال سیگنال آن قوی میشود.

 

بهینه سازی وب سایت , خدمات سئو SEO , معرفی به موتورهای جستجو - برترین سئو

🔰 گوگل چگونه رپورتاژ آگهی را شناسایی میکند؟

یکی از مهمترین مواردی که هنگام راه اندازی کمپین رپرتاژ آگهی باید بدان توجه داشته باشید، طبیعی بودن روند نگارش و قرارگیری لینکهای داخل متن است.

با توجه به این که رپرتاژ نوعی تبلیغات پولی است، اگر گوگل متوجه کوچکترین مورد غیر طبیعی در رپورتاژ شود، قطعا شما را از طریق پنالتی گوگل، جریمه خواهد کرد. اما با توجه به اینکه ما به الگوریتمهای گوگل دسترسی نداریم، اطلاعات زیادی از روند شناسایی و برخورد گوگل با رپورتاژ آگهی مشخص نیست.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، گوگل برای انجام هرکاری از الگوریتم و ربات استفاده نمیکند. بلکه در برخی موارد، خصوصا مواردی که به دنبال ردپای چیزی عجیب است، از نیروی انسانی کمک میگیرد. در صورتی که رباتهای گوگل، متوجه مسئله ای عجیب و در واقع یک ردپا تبلیغاتی در متن پورتاژ شوند، URL را در یک فهرست خاص قرار میدهند.

سپس نیروی انسانی گوگل یک به یک URL های مشکوک را بررسی میکند. در صورتی که به وضوح مشخص شود این لینک سازی توسط صاحب سایت تبلیغ دهنده انجام شده است، قطعا تاثیر منفی در سئو سایت خواهد داشت. به همین دلیل است که تاکید میکنیم از یک روند ثابت و همیشگی برای قراردادن لینک در متن رپورتاژ استفاده نکنید!

 


>>> بیشتر بخوانید

۵ موردی که بهتر است در گوگل جست و جو نکنید

 


 

آموزش بهینه سازی سایت | بهینه سازی سایت / SEO

 

مهمترین مواردی که گوگل را به صفحه رپورتاژ مشکوک میکند، عبارت هستند از:

  1. انتشار محتوایی بی کیفیت، و قرار دادن چند لینک با کلمه کلیدی هدف صفحه.
  2. استفاده از لینکهای تنها یک سایت در یک صفحه. کو سایتیشن یکی از مفاهیم مهم در لینک سازی است که به طبیعی بودن استراتژی ساخت بک لینک شما کمک شایانی میکند. خودتان را به جای گوگل بگذارید! طبیعی نیست که در یک صفحه از یک سایت، تنها لینک سایت شما قرار گرفته باشد! پس دست و دل باز باشید و برای جلوگیری از جریمه گوگل هم از لینکهای مرتبط و کاربردی مرتبط با موضوع، در متن استفاده کنید.
  3. محتوای همسایه یک لینک، تاثیر زیادی در میزان اثربخشی لینک داشته و به درک بهتر گوگل از لینک کمک ویژه ای میکند. در نتیجه اگر محتوای اطراف لینک حالت تبلیغاتی داشته باشد، با توجه به پیشرفت الگوریتمها، گوگل متوجه تبلیغاتی بودن لینک خواهد شد. در نتیجه از رعایت اصول نگارش رپورتاژ غافل نشوید.

۴ روش SEO - آیسا

🔰 تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست ؟

با وجود اینکه رپورتاژ آگهی یکی از روشهای لینک سازی است، اما دقیقا همان نیست. مهمترین تفاوتهای خرید بک لینک و خرید رپورتاژ عبارت است از:

    • صفحه ای که برای انتشار رپرتاژ ایجاد میشود، همیشگی و دائمی است. در صورتی که بک لینک بعد از مدتی معمولا ۶ ماه یا ۱ سال از بین میرود.

 

    • با توجه به از بین رفتن بک لینکها، هزینه ای که برای لینک سازی پرداخت میشود به صورت دوره ای باید تکرار شود.

 

    • تاثیر رپورتاژ بیشتر از بک لینکهای پروفایلی است. چرا که گوگل علاقه مند به متن است و لینک به همراه یک متن غنی و کاربردی منتشر میشود.

 

    • نرخ کلیک لینک در رپورتاژ به مراتب بیشتر از بک لینک های پروفایلی یا فروم است.

>>> خبری دیگر:

فیشینگ جدید با استفاده از گوگل درایو

 


سئو یا seo چیست ؟ و چه اهمیتی برای کسب و کارهای آنلاین دارد - روبیک مارکتینگ

🔰 در آخر، رپورتاژ بخریم یا نه؟

پاسخ به این سوال به استراتژی سئو ، هدف و بودجه شما بستگی دارد. برای پاسخ به این سوال بهتر است با یک مشاور سئو و متخصص صحبت کنید. رپورتاژ آگهی دارای تاثیر دائمی و همیشگی است. در نتیجه در صورتی که کمپین این مدل از تبلیغات درست اجرا شود، قطعا نتیجه مثبت ماندگاری خواهد داشت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280609

ثبت نظر

-