ساماندهی تفاهم نامه‌های منعقده با وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر : 279616
  • 28 آبان 1399 - 16:23
ساماندهی تفاهم نامه‌های منعقده با وزارت آموزش و پرورش

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ – ۰۸:۳۴

تفاهم نامه

تهران (پانا) – به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تصویب و ابلاغ دستورالعمل بررسی ضرورت، تصویب و ارزیابی تفاهم نامه‌های منعقده با وزارت آموزش شاهد وحدت رویه در امر مشارکت‌های دستگاه‌ها با آموزش و پرورش خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، شهریار فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که براساس زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول نیازمند تدوین نظام جامع مشارکت در تعلیم و تربیت هستیم گفت: در گام نخست و پیش نیاز نظام جامع مشارکت اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل تفاهم نامه های منعقده با آموزش و پرورش کردیم تا علاوه بر ایجاد وحدت رویه در این خصوص شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی کاربردی و مشارکت‌هایی عملی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باشیم.

وی با بیان این که به دنبال توسعه هدفمند مشارکت‌ها هستیم تصریح کرد: اهتمام به عوامل سهیم و موثر در جریان تعلیم و تربیت، حذف موازی کاری و تسهیل اجرای مسئولیت‌ها برخی از اهداف ساماندهی تفاهم نامه‌ها است.

فولادوند خاطر تشان کرد: مشارکت‌ها جویی و مشارکت پذیری، داوطلبانه بودن و پاسخ گویی از اصول حاکم بر مشارکت‌ها در نظام تعلیم و تربیت است و بدون شک استفاده از ظرفیت خیرین، نهادها و سازمان‌های علاقمند، بهره برداری از فرصت های قانونی مشارکت جویانه از سیاست‌های این سازمان در حوزه مشارکت‌ها است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براساس این دستورالعمل قبل از انعقاد هرتفاهم نامه ای ضرورت، ‌سطح و مفاد تفاهم نامه‌های پیشنهادی حوزه ستاد و استان در کمیته تخصصی تایید و در دوره های زمانی مشخص، گزارش میزان تحقق تفاهم نامه ها اعلام می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=279616

ثبت نظر

-